جدیدترین موضع نزدیک نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا به مسکو؛

ترامپ: مردم شبه جزیره کریمه می خواهند به روسیه بپیوندند

نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد ساکنان شبه جزیره کریمه تمایل دارند به روسیه بپیوندند و نمی خواهند زیر نظر اوکراین باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ دونالد ترامپ -- نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهور آمریکا -- روز یکشنبه گفت ساکنان شبه جزیره کریمه تمایل دارند به روسیه بپیوندند و نمی خواهند زیر نظر اوکراین باشند. 

ترامپ بار دیگر اعلام کرد در صورت انتخابش به عنوان رئیس جمهور آمریکا به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه را به عنوان خاک روسیه بررسی خواهد کرد. 

وی افزود «تا آنجا که اطلاع دارم مردم کریمه می خواهند با روسیه باشند و باید این مسئله را در نظر گرفت.» 

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود در صورت انتخابش به عنوان رئیس جمهور آمریکا مسئله به رسمیت شناختن کریمه را به عنوان خاک روسیه و همچنین مسئله لغو تحریم ها ضد مسکو را بررسی خواهد کرد. 

شبه جزیره کریمه در پی همه پرسی که مارس 2014 برگزار شد و 95 و شش دهم درصد شرکت کنندگان در آن به جدایی از اوکراین رای دادند، به روسیه فدرال پیوست. 

اوکراین اعلام کرد نتایج این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد و همچنان کریمه را خاک تحت اشغال موقت می داند درحالیکه سران روسیه تاکید می کنند این همه پرسی کاملا مطابق با حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد برگزار شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار