دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از انسداد 11 حلقه چاه آب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

مقابله جدی با حفر چاه های غیر مجازبه گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری کرمان، سید مهدی قویدل افزود: دستگاه قضایی با توجه به خشکسالی های اخیر با قاطعیت بیش از پیش با متخلفان حفر چاه های غیرمجاز برخورد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: برابر قانون توزیع عادلانه آب، دستور قضایی در زمینه مقابله با 11حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان زرند صادر شده که از این تعداد، 4 حلقه چاه پر و منصوبات آن جمع آوری و 7 حلقه چاه نیز مسدود و پلمپ شده است.

دادستان زرند به کشاورزان و مالکان این شهرستان هشدار داد: دستگاه قضا با اقداماتی همچون بهره برداری غیرمجاز، اضافه برداشت از منابع آبی و انتقال غیرمجاز آب به شدت برخورد خواهد کرد و تمام مالکان باید بر اساس مجوزهای صادره از سطح آب تعیین شده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال به 14 مورد تصرفات و متخلفان از قانون توزیع عادلانه آب، اخطار و هشدار داده شده و تمام وسایل و ابزار بهره برداری غیرمجاز از این منابع آبی نیز توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه بر روی تمام چاه های شهرستان زرند کنتور حجمی نصب شده است افزود: این کنتور ها به سیستم مرکزی امور منابع آب وصل خواهند شد و نظارت دقیق از میزان برداشت آب به صورت متمرکز و بر خط اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار