رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 30 درصد واحدهای کوچک در استان کرمان به حالت رکود و تعطیلی رفتند.

تعطیلی و رکود 30 درصد واحدهای صنعتی کوچک کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود سلطانی‌زاده امروز در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و حامیان حقوق مصرف کننده با اشاره به طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌هایی برای رونق تولید و اقتصاد افزود : حدود 80 هزار واحد کوچک و متوسط در کشور که 83 درصد اشتغال صنعت کشور را دارند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد : به دلیل بحران‌های گذشته این واحدها بیشترین خسارت و صدمه را دیدند و بسیاری از آنها تعطیل و راکد گشتند .

وی تصریح کرد : یکی از طرح‌های وزارت صنعت، شناسایی واحدهای کوچک و متوسطی است که به دلیل فقدان منابع مالی و تأمین سرمایه در گردش دچار مشکل شده بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت : از اواخر سال 93 کار پایش و نظارت واحدها انجام وهمچنین 375 واحد کوچک و متوسط راکد و تعطیل در استان شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی شد.

سلطانی‌زاده افزود : علی رغم اینکه 11 درصد این واحدها را در دو سال گذشته به چرخه تولید برگشت داده شده اما هنوز تعداد زیادی با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

وی خاطر نشان کرد : براساس نظر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای واحدهای زیر 100 نفر تصمیم‌گیری شد و 300 واحد نیز بررسی شد که بیش از 410 میلیارد تومان سرمایه در گردش آنها در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه هنوز خروجی مناسبی از بانک‌ها نگرفتیم تصریح کرد : فقط توانستیم با وجود 90
واحد معرفی به بانک سه قرارداد را منعقد کنیم.

وی گفت : اگر سیستم بانکی در کنار این طرح نباشد نمی‌شود واحدها را به سرانجام رساند ، با این مبلغ تسهیلات بانکی واحدهای ما می‌توانند در مجموع 16 هزار و 200 شغل را پایدار نگه دارند.

سلطانی‌زاده افزود : بیشترین جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان کرمان برگزار شده و طی 60 جلسه در 10 ماه گذشته نیمی از 352 مصوبه اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش معدن نیز به دلیل اُفت قیمت مواد معدنی و محصول فرآوری شده آنها دچار مشکل شده ایم .

سلطانی‌زاده تصریح کرد : شرکت‌های بزرگ معدنی استان کرمان توانستند سال گذشته را بدون مشکل پشت سر بگذارند و در بخش بهره‌وری و افزایش استخراج به ارقام چشمگیری دست یابند و اجازه ندهند اشتغال آنها با مشکل مواجه شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار