رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کاهش 10 درصدی کشت و تولید محصول سیب‌زمینی در اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: برای اینکه قیمت سیب‌زمینی متناسب با هزینه‌های تولید این محصول باشد جهاد کشاورزی با همکاری کشاورزان منطقه کشت محصول سیب‌زمینی را در اردبیل کاهش داده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی تولید سیب‌زمینی در استان اردبیل سالانه بیش از 700 هزار تن است، گفت: استان اردبیل از لحاظ تولید سیب‌زمینی با کیفیت و میزان تولید بالا رتبه شاخص کشور را به خود اختصاص داده است و تولیدکنندگان اردبیل مهارت خاصی در تولید محصول سیب‌زمینی دارند.

تولید محصول سیب‌زمینی که از سال‌های گذشته در استان اردبیل رواج داشته است در چند سال اخیر موقع فروش این محصول با مشکلات زیادی همراه بوده است و این در حالی است که کشاورزان بذر موجود را با قیمت بالا می‌خرند و درعوض در زمان فروش با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند که حل این امر همتی والا می‌طلبد.

دغدغه‌ها و نگرانی‌های امروز سیب‌زمینی کاران اردبیل بسیار بحق بوده است چرا که این کشاورزان تنها امیدشان برداشت محصول و فروش عالی آن بوده است و نباید سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه نسبت به این امر بی‌توجه باشند.

کشاورزی که با هزاران امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات داخلی با اتکا بر توان و ظرفیت فردی اقدام به تولید سیب‌زمینی می‌کند بی‌شک حساب ویژه‌ای روی حمایت سازمان جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای مرتبط باز کرده است و شایسته نیست که این کشاورزان در زمان فروش محصولات خود مورد بی‌مهری فراوان قرار گیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.