گالف نیوز: حمایت از اسرائیل، موضوع اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

گالف نیوز در مطلبی به اهمیت موضوع حمایت از رژیم صهیونیستی در سیاست خارجی نامزدهای انتخاباتی آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گالف نیوز در مطلبی با اشاره به مواضع نامزدهای انتخاباتی آمریکا درباره رژیم صهیونیستی نوشت: هرچند انتخابات سراسری در آمریکا بیشتر عرصه‌ای برای نمایش سیاست‌های ملی نامزدهای انتخاباتی است، برخی موضوعات مرتبط با سیاست خارجی نیز همواره از اهمیت زیادی در این انتخابات برخوردار بوده است.  

این وبسایت در ادامه نوشت: سخنرانی 57 دقیقه‌ای هیلاری کلینتون در گردهمایی ملی حزب دموکرات پس از کسب عنوان نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز نمونه‌ای از این موارد بود. او در این گردهمایی در بخشی از سخنرانی خود خطاب به اجتماع پرشور طرفداران حزب دموکرات گفت: "مفتخرم که توانستیم بدون شلیک حتی یک گلوله، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم و اکنون باید این توافق را اجرا کنیم و به حمایت از امنیت اسرائیل ادامه دهیم."

اما امنیت سایر کشورهای خاورمیانه مانند ترکیه، سوریه، عراق، یمن، لیبی و بویژه فلسطین که بخش اعظمی از جمعیت آن تنها در 18 درصد مساحت اولیه کشورشان زندگی می‌کنند، چه می‌شود؟

اسرائیل تنها در طول امسال خانه بیش از 650 خانواده فلسطینی را در کرانه باختری تخریب کرده و بجای آنها اقدام به شهرک‌سازی کرده است. جالب آنکه وزارت خارجه آمریکا نیز در این یک سال تنها به محکومیت این اشغالگری بسنده کرده و هیچ اقدام عملی دیگری در جهت مقابله با آن به عمل نیاورده است. 

اکنون با توجه به اینکه هیلاری کلینتون حامی سرسخت اسرائیل به شمار می‌رود، انتظار می‌رود دولت بنیامین نتانیاهو در صورت پیروزی او در انتخابات از آزادی عمل بیشتری برای اجرای خواسته‌های خود در اراضی فلسطینی برخوردار شود؛ بویژه آنکه «تیم کین» - نامزد معاونت ریاست جمهوری کلینتون – نیز هرچند از «مایک پنس» - نامزد معاونت دونالد ترامپ – در ظاهر حمایت کمتری از اسرائیل به عمل آورده است، دستکم به اندازه کلینتون دوست و هوادار اسرائیل است. 

«تیم کین» – فرماندار اسبق ویرجینیا و رئیس سابق کمیته ملی حزب دموکرات – تاکنون مواضعی در خصوص اسرائیل داشته است که به آسانی نمی‌توان موضع کلی او را در این رابطه تعریف کرد. او سال گذشته از شرکت در سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا امتناع کرد؛ اما در عین حال، بارها از سوی سازمانهای یهودی آمریکا به دلیل حمایت از امنیت اسرائیل مورد تقدیر قرار گرفته است. 

از سوی دیگر، «مایک پنس» نیز دارای روابط نزدیکی با کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) است و به همین دلیل، برخی کارشناسان معتقدند حضور او در کنار ترامپ، در صورت پیروزی او در انتخابات نوامبر، باعث تقویت مواضع حمایتی نامزد جمهوری‌خواهان در قبال اسرائیل خواهد شد. 

بنابراین، با توجه به اظهارات و مواضع انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی آمریکا و کارنامه معاونان آنها در گذشته، به نظر می‌رسد در صورت پیروزی هر یک از دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه، اسرائیل در آینده همچنان از حمایت گسترده دولت آمریکا برخوردار خواهد ماند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار