معاون نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا 18 ماه پیش در مصاحبه‌ای گفته بود کشورش باید حامی صد‌در‌صد اسرائیل در مقابل فلسطین باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «دونالد ترامپ،» نامزد نهایی احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، که در ماه فوریه (31 روز منتهی به 13 اسفند 94) اعلام کرده بود می‌خواهد در نزاع میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بی‌طرف باشد، فردی را به عنوان معاون خود انتخاب کرد که 18 ماه پیش به جروزالم پست گفته بود: آمریکا نباید در نزاع دو طرف مانند یک «میانجیگر بی‌طرف» عمل کند؛ بلکه باید به جهان نشان دهد به طور صد‌در‌صد در طرف اسرائیل قرار دارد.

«مایک پنس» که 31 دسامبر 2014 (10 دی 93) در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، اکنون به عنوان معاون ترامپ معرفی شده است.

وی در مصاحبه مذکور گفته بود: اگر قرار است دنیا تنها یک چیز بداند، بگذارید این مطلب باشد که آمریکا در طرف اسرائیل قرار دارد. او این اظهارات را پس از جلسه‌ای که بوسیله جمهوریخواهان برگزار شده بود اعلام کرد. در آن زمان اخباری مبنی بر نامزدی احتمالی وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا به نمایندگی از حزب جمهوریخواه مطرح بود که وی آن‌ها را انکار نمی‌کرد.

زمانی که دونالد ترامپ در ماه فوریه در خصوص درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی اعلام بی‌طرفی کرد، جامعه حامی صهیونیست‌ها را تا حدودی متعجب  و خشمگین کرد. 

پنس که در زمان مصاحبه در سرزمین‌های اشغالی بود، با «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد. او در مصاحبه با جروزالم پست گفته بود: در ملاقات با نتانیاهو به او گفتم اسرائیل تنها قویترین متحد ما در خاورمیانه نیست، بلکه گرامی‌ترین دوست ما در جهان است. 

او در مصاحبه مذکور همچنین منکر بحران بی‌سابقه در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل تنش میان اوباما و نتانیاهو شده و ادعا کرده بود: فکر می‌کنم روابط میان مردم اسرائیل و آمریکا هرگز تا این اندازه خوب نبوده است. پس از جنگ 51 روزه اسرائیل و با توجه به جاه‌طلبی‌های نامحدود ایران و خیزش تروریست‌ها در سوریه، اکنون مردم آمریکا حس حمایت بی‌نظیری نسبت به اسرائیلی‌ها دارند.

 او در سفر مذکور دعوت «محمود عباس،» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای ملاقات در بیت‌لحم در شب کریسمس را رد کرد. پنس در سال 2010 نیز در مصاحبه‌ای از سیاست اوباما در قبال نتانیاهو و رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار