جان کربی: گفتگوهای تحت هدایت سازمان ملل بهترین راه حل برای یمن است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری اظهار کرد مذاکرات تحت هدایت سازمان ملل، بهترین راه حل برای یمن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا؛ جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در جدیدترین کنفرانس خبری خود تاکید کرد گفتگوهای تحت هدایت سازمان ملل بهترین راه حل برای مسئله یمن است.

کربی در کنفرانس خبری درباره مسائل یمن گفت: "ما خبری را که دیروز برخی عوامل کنگره مردمی حوثی های یمن درباره تشکیل شورای حکومتی اعلام کردند، با نگرانی دنبال می کنیم. چنین اقداماتی مغایر روح مذاکرات است و نمی تواند تاثیر سازنده ای در پیشبرد  گفتگوها داشته باشد. ما همچنان معتقدیم گفتگوهای تحت هدایت سازمان ملل متحد، تنها و بهترین شانس برای ایجاد ثبات در یمن است و ما از همه طرفها می خواهیم حسن نیت و انعطاف خود را برای پیشرفتی که مستقیما زندگی میلیونها یمنی را بهبود خواهد بخشید، نشان دهند.
مردم یمن مدت زیادی است که زجر کشیده اند و اکنون چشم امید به نمایندگان خود در کویت بسته اند تا صلح را برقرار کنند. ما مجدد بر حمایت قوی خود از اسماعیل شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و تلاشهای او در مسیر گفتگوها تاکید می کنیم. ما همچنین عمیقا از دولت کویت برای میزبانی این گفتگوها و نقشی که آنها در برقراری ثبات در منطقه ایفا می کنند تشکر می کنیم."

کربی در ادامه درباره افغانستان گفت: "موضوع بعدی درباره افغانستان است. ما از پیوستن افغانستان به سازمان تجارت جهانی به عنوان صد و شصت و چهارمین عضو این سازمان استقبال می کنیم. افغانستان با پیوستن به این سازمان از فرصتهای جدیدی برای تجارت چند جانبه و توسعه تواناییهای خود برای آینده ای روشن برخوردار می شود. ما تلاشهای افغانستان را در چند سال گذشته به منظور رسیدن به این هدف تحسین می کنیم و دوست داریم با این کشور به عنوان عضو کاملی از سازمان جهانی تجارت همکاری کنیم."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
سازمانهای امریکایی که اهداف امریکا را تحقق می بخشند به اسم ملل
آخرین اخبار