کری شنبه در پاریس با عباس دیدار می کند

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس دیدار می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در پاریس با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا پیگیری مذاکرات مربوط به پیشرفت های احتمالی در روند تشکیل دو کشور مستقل را هدف اصلی دیدار آتی جان کری و محمود عباس اعلام کرد.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری جمعه شب به پاریس خواهد رفت و در آن جا با محمود عباس درباره چشم اندازهایی که می تواند به حل و فصل مناقشه خاورمیانه از طریق تشکیل دو کشور کمک کند، گفتگو خواهد کرد.

جان کری که قرار است یکشنبه به واشنگتن بازگردد، احتمالا در پاریس با برخی مقامات سیاسی دیگر نیز گفتگوهای دوجانبه خواهد داشت اما وزارت امور خارجه آمریکا درباره این دیدارهای احتمالی خبری منتشر نکرده است.

جان کربی خاطر نشان کرد:" هدف جان کری این نیست که مطابق با یک جدول زمانی مشخص برای حل مناقشه خاورمیانه تلاش کند بلکه وی از زمانی که وی وزارت امور خارجه آمریکا را به دست گرفت پیوسته در این مسیر تلاش کرده است و تا زمانی که در این سمت خواهد بود به تلاشهای خود ادامه خواهد داد.

همه شاهد آن بوده ایم که جان کری در گذشته سفرهای زیادی به خاورمیانه داشته است. تلاش برای حل این مناقشه یکی از اولویت های مهم اوست و در آینده نیز با همان سرعت و انرژی به تلاشهای خود در این زمینه ادامه می دهد."

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مذاکرات مستقیم صلح میان اسرائیل و فلسطینیان نه ماه ادامه داشت اما اواخر بهار دو هزار و چهارده به علت اختلاف نظرات عمیق میان دو طرف در خصوص توسعه شهرکهای صهیونیست نشین توسط اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین بدون نتیجه به پایان رسید. مسئله تعیین مرزها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی توسط اسرائیل نیز از دیگر اختلافات حل نشده میان دو طرف است.

سوم ژوئن در پاریس نمایندگان حدود سی کشور عربی و غربی به همراه نمایندگان سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در نشستی مشترک در پاریس گردهم آمدند تا از ابتکار فرانسه برای سازماندهی کنفرانس بین المللی با حضور نمایندگان اسرائیل و فلسطین تا پایان سال جاری میلادی حمایت کنند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار