سرمربی تیم ملی بانوان تنیس روی میز راهی ریو می شود / ابهام مربیگری لیمو چی در المپیک

سیما لیمو چی که حضورش در المپیک با پیگیری های مستقیم دفتر ریاست جمهوری تقریبا قطعی شده است، هنوز مشخص نیست که بتواند در ریو مربی پینگ پنگ باز کشورمان باشد .

لیموچی راهی ریو می شود / ابهام  مربیگری لیمو چی در المپیکبه گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ، پس از مدت ها کش و قوس و سکوت مسئولان ورزش ، در خصوص اعزام  سیما لیمو چی سرمربی تیم ملی بانوان تنیس روی میز کشورمان به مسابقات المپیک ریو ، سرانجام با پیگیری های مستقیم دفتر ریاست جمهوری این اتفاق رخ داد .

لیمو چی که پیش از این نتوانسته بود همراه با ندا شهسواری راهی مسابقات المپیک 2012 لندن شود  قرار است تا در ریو ، وی  را همراهی کند . 

اعزام نکردن مربی ها به مسابقات المپیک یکی از بدترین اتفاق های ممکن برای یک ورزشکار است .زیرا یک ورزشکار در بزرگترین آوردگاه جهان باید بدون مشاور و راهنما به مصاف حریفان برود . علاوه بر این موضوع ، این اتفاق وجهه خوبی هم برای ورزش کشور نخواهد داشت آن هم در حالی که برخی از رشته ها نفرات بیشتر از حد مجاز را به مسابقات المپیک می برند .

ندا شهسورای که برای دومین بار موفق به کسب جواز حضور در مسابقات المپیک شده است . سال هاست که با سیما لیمو چی تمرین می کند و با وی رکورد های زیادی را جا به جا کرده است . 

نکته قابل توجه  این است که همواره میان یک مربی و  ورزشکار پیوند روحی فوق العاده قوی وجود دارد . این پیوند به اندازه ای است که  می تواند  ورزشکار در سخت ترین حالات و شرایط ممکن یاری کند. شاید اگر مربی ندا در نخستین حضورش در المپیک لندن کنارش بود، اتفاق دیگری رقم می خورد .اما متاسفانه شهسواری در همان ابتدای کار از گردونه بازی های 2012 خارج شد. 

جامعه پینگ پنگ در سال های گذشته همواره شاهد پیوند میان ندا شهسواری و سیما لیمو چی بوده است. هنوز کسی خوشحالی های ندا شهسواری را در مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک فراموش نکرده است. 

خوشبختانه امروزه در حالی که بسیازی به دنبال حاشیه سازی و لطمه زدن به این ورزشکار خوب کشورمان بودند این اتفاق رخ نداد و سرانجام با پیگیری مسئولان فدراسیون تنیس روی میز و دفتر نهاد ریاست جمهوری قرار شد تا تمام جا ماندگان از مسابقات المپیک ، راهی ریو شوند. 

البته دراین راه مشکلاتی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به اسکان مربیان در خارج از دهکده المپیک اشاره کرد. 

همچنین هنوز مشخص نیست که به دلیل تاخیر در فرستادن مربیان به المپیک آن ها بتوانند در کنار ورزشکارانشان حضور داشته باشند. 

شایان ذکر است که تنیس روی میز کشور برای نخستین بار موفق شده تا 3 سهمیه المپیکی  کسب کند.


*پیمان حسنی سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در مورد این اتفاق در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: هنوز هیچ چیز 100 درصد نیست اما تمام اقدامات لازم توسط فدراسیون صورت گرفته تا اعزام لیمو چی به ریو انجام شود.

وی افزود : خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته ، قرار است تا لیمو چی و سایر جا ماندگان از المپیک به وسیله تور مسافرتی 14 مرداد راهی ریو شوند . این نکته را نباید فراموش کرد که فدراسیون همیشه تلاش می کند تا بازیکن را همراه با مربی اش راهی مسابقات کند . 

کارشناس و مربی تنیس روی میز کشورمان در خصوص نحوه اعزام ورزشکاران به مسابقات المپیک گفت : تنیس روی میز برای نخستین بار 3 سهمیه المپیکی کسب کرده است . قانون کمیته ملی المپیک می گوید که برای این 3 بازیکن ، یک مربی کافی است . به همین دلیل پیش از این قرار نبود تا لیموچی راهی المپیک شود . علاوه بر این موضوع شاید مسئولان صلاح نمی دانستند تا یک مربی برای تنها یک یا نهایتا 2 بازی راهی ریو شود . 

وی افزود : بر اساس قوانین موجود برای هر 100 ورزشکار 50 همراه می توانند راهی مسابقات شوند و به همین دلیل سهمیه ما در المپیک 1/5 سهمیه بود . ما امیدوار بودیم تا مثلا در یکی از رشته های حاضر در المپیک تعداد کمتری همراه حضور داشته باشد تا ما هم بتوانیم مربی خود را به مسابقات اعزام کنیم. اما متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه در رشته والیبال که 6 سهمیه همراه وجود داشت قرار است 7 نفر راهی مسابقات شوند . 

اگر ما در کشور های دیگر شاهد این گونه اتفاق ها نیستیم دلیل آن کسب سهمیه های زیاد در بخش تیمی است . اما متاسفانه تنها رشته تیمی ما والیبال است . 

البته باید بگویم که همواره تصمیم گیری در مورد اعزام ورزشکاران به المپیک با کمیته ملی المپیک است و آن ها هستند که می توانند بگویند که تعدا بیشتری همراه برای رشته مدال آوری مانند کشتی راهی مسابقات شود یا خیر .

تنیس روی میز رشته مدال آوری نیست و تنها برای حضور در مسابقات راهی ریو می شود .

حسنی افزود : نباید فراموش کرد که صدور  کارت ها و فراهم کردن شرایط لازم را برای حضور مربیان در مسابقات المپیک باید توسط کمیته ملی المپیک صورت بگیرد و هنوز معلوم نیست که لیمو چی بتواند مربی ندا در مسابقات باشد .  

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در پایان گفت : ابتدا قرار نبود این اتفاق رخ دهد اما نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد به هر طریق باید اعزام صورت بگیرد و حالا قرار است تا جا ماندگان با تور راهی برزیل شوند .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
سلام
بالاخره مجبور شدین کار درست رو انجام بدین............
Russian Federation
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
سیما لیموچی مادر خانوم ایمان مبعلی بازیکن نفت تهران میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
من ورزشکار رشته پینگ پنگ هستم

این رشته واقعا کمترین توجه رو مسئولان بهش میکنن

نه بودجه ای ، نه استعدادیابی ، نه توجهی .... هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
جای رسایی خالیه !!!!
آخرین اخبار