سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز:

تغییرات در لیگ زمان بر است/ برگزاری مسابقات تغیرات زیادی داشته است

حسنی گفت: نحوه برگزاری مسابقات مختلف و انتخابی ها در کشور تغییرات زیادی داشته که البته تاثیر نتایج آن از جمله در لیگ زمان بر است.

حسنی: تغیرات در لیگ زمان بر است/ برگزاری مسابقات تغیرات زیادی داشته استپیمان حسنی سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز کشورمان و مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ گوی سوالات شد.

وی ابتدا در خصوص نحوه انتخابی تیم ملی و تغیرات صورت گرفته در آن گفت: در گذشته تنها 8 باز یکن برتر کشور در مسابقات انتخابی تیم ملی حاضر می شدند و بازیکنان برتر جواز حضور در تیم ملی را کسب می کردند . البته در برخی موارد هم سرمربی تیم ملی بازیکنی را پیشنهاد می کرد که در صورت تصویب از سوی کمیته فنی آن بازیکن راهی اردوی تیم ملی می شد.

حسنی در ادامه افزود: حالا روش  انتخابی تیم ملی قدری تغیر کرده است به طوری که دیگر تنها مسابقات ملاک نیست و برخی گزینه های دیگر هم به میان آمده است که از جمله آن ها می توان به رنکینگ کشور و تور  های ایرانی اشاره کرد که در انتخاب بازیکنانان از این پس تاثیر خواهد داشت . البته باید بگویم که فعلا تنها این روش انتخابی تنها مختص تیم ملی بزرگسالان است.

سخنگوی فدراسیون تنیس روی مز کشورمان در ادامه در مورد تغیرات کلی صورت گرفته در فدراسیون عنوان کرد: در گذشته همواره روش ثابتی وجود داشت که تنها بر اساس همان عمل می شد ، که در آن اشکالاتی وجود داشت اما مدتی است که تلاش می شود اشکالات موجود در سیستم قدیمی رفع شود و همه چیز به روز رسانی شود و با متد های روز جلو رود.

خوشبختانه تغیرات و بهبود شرایط می تواند کمک شایانی به وضعیت تیم های پایه و تیم ملی بانوان بکند. همان طور هم که حالا شاهد هستیم بانوان کشورمان با تغیرات به وجود آمده در حال تجربه روش به روز تری هستند.

وی در مورد دعوت از مربیان و بازیکنان خارجی به ایران گفت: حضور مربیان و بازیکنان خارجی در پیشرفت تنیس روی میز در کشور تاثیر زیادی داشته است به طوری که در چند وقت گذشته مربیان کره ای با حضور خود در ایران کمک شایانی به تیم ملی و توسعه این رشته در کشور کرده اند.

حالا هم مربی چینی که در بخش بانوان به ایران آمده است جنب و جوش زیادی را در میانی اهالی ورزش پدید آورده است به طوریکه استان های زیادی در خواست حضور مربیان خارجی را در استان هایشان داده اند.

 رئیس کمیته برگزرای مسابقات فدزراسیون تنیس روی میز کشورمان در پاسخ به این سوال که توجه به تیم های ملی و تیم های باشگاهی موجب پیشرفت تنیس روی میز می شود عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون تغیرات زیادی در نحوه برگزاری مسابقات صورت گرفته است و تلاش شده تا برخی ایرادات در مسابقات لیگ از جمله مشکلات در پلی آف بر طرف شود، البته باید بگویم که بحث سیستم باشگاهی کمی زمان بر است و نمی توان انتظار تغیرات را در مدت زمانی کوتاه را داشت به طوریکه هم اکنون باشگاه های ما نیازمند حامیان مالی هستند تا راغب شوند در مسابقات حاضر شوند.
 
خوشبختانه امسال مسابقات لیگ برتر پخش زنده داد و همین می تواند به توسعه باشگاه ها کمک شایانی کند. تصور من این است که ما در سال 1396 لیگ برتر بهتری خواهیم داشت.

وی در پایان و در خصوص تغیرات صورت گرفته عنوان کرد: لیگ منطقه ای نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید تشکیل شده است و در رده های پایه حدود 20 تیم وارد لیگ شده اند و تمام این ها نیاز به سازمان دهی دارند که این زمان بر است اما با این حال کار های خوبی در حال انجام است که می توان در لیگ سال آن نتایج آن را ببینیم. همچنین در سال 1395 استقبال زیادی در تنیس روی میز و در رده های مختلف وجود داشت که متاسفانه شرایط به گونه های نبوده که بتوان به همه آن ها رسیدگی شود اما امیدورایم با کار هایی که در دست اجرا است سال 1396 سال بهتری باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار