731 گواهینامه دوره بهداشت عمومی در جنوب خوزستان صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:از ابتدای سال تاکنون 731 گواهینامه دوره بهداشت عمومی در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان صادر شده است.

جعفر ربیحاوی افزود:این افراد شامل شاغلین مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی هستند که با گذراندن دوره آموزشی بهداشت عمومی و موفقیت در امتحان نهایی موفق به اخذ گواهینامه بهداشت عمومی شدند.

وی گفت:در سال گذشته یک هزار و 430 نفر از گروه هدف، دوره بهداشت عمومی را گذرانده و موفق به اخذ مدرک مربوطه شدند.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این دوره در آموزشگاه های اصناف که توسط بخش خصوصی احداث و زیر نظر مراکز بهداشت شهرستان ها فعالیت می کند، برگزار می شود.

ربیهاوی گفت: با توجه به آمارهای موجود تا کنون نزدیک به 20 درصد از گروه هدف، آموزش های مذکور را دریافت کرده و مطابق برنامه ریزی انجام شده و با توجه به راه اندازی دومین آموزشگاه منطقه در خرمشهر، امید است تا پایان سالجاری برای 50 درصد از جامعه هدف گواهینامه بهداشت عمومی صادر شود.

وی افزود: مطابق قانون، شاغلین مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و رانندگان وسائط نقلیه ملزم به گذراندن دوره بهداشت عمومی هستند که مواد درسی آن بهداشت فردی، بهداشت موادغذایی، بیماری های مرتبط با فعالیت صنفی، بهداشت ساختمان و ابزار و وسایل کار و همچنین مواد قانونی مرتبط است.

شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.