مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گفت: پیرو تأکید شهردار محترم و پی‌گیری‌های معاون خدمات شهری شهردار، نگه‌داری فضاهای سبز شهر به بخش خصوصی واگذار شد.

فضای سبز کرمان هم به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری کرمان، مهندس ایمان سیف‌الهی، با بیان این‌که هدف از این اقدام صرفه‌جویی و افزایش کیفیت کار بوده است، افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، در این خصوص نظارت عالیه را بر عهده دارد.


وی از واگذاری حدود 60 درصد از فضای سبز شهر کرمان به بخش خصوصی خبر داد و افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، بخش‌های هزینه‌بر این سازمان مانند مجموعه‌ی حیات وحش نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

سیف‌‌الهی با بیان این که هزینه‌ی 400 میلیون تومانی مجموعه‌ی حیات وحش، اکنون به درآمد 12 میلیون تومانی تبدیل شده است تاکید کرد: درآمدزایی آکواریوم پارک مطهری به دلیل واگذاری به بخش خصوصی، مجموعه‌ی حیات وحش نیز با افزایش حیوانات و پرنده‌های جدید به رونق رسیده است.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی و گرمی هوا در کرمان اظهار داشت: برای مقابله با این چالش نیز استفاده از روش‌های آبیاری نوین و تغییر الگوی کاشت و استفاده از گیاهان سازگار با کم‌آبی، در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

سیف‌الهی گسترش شبکه‌ی آب خام در خیابان‌های اصلی شهر و آب‌رسانی درختان جوی‌های خیابان‌ها از طریق لوله را از دیگر اقدامات این سازمان ذکر و تاکید کرد: در طراحی جدید، کاشت چمن که گیاهی با نیاز آبی بالاست، حذف شده و به جای آن، از نازهای عقربی و گل‌دار که نیاز آبی آن یک‌هشتم چمن است، برای پوشش گیاهی استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار