بجنورد؛

تولید بیش از 12 هزارتن بذر اصلاح شده

امسال12 هزارو 500 تن بذر اصلاح شده توسط سازمان جهاد کشاورزی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در نشست شورای هماهنگی با بیان اینکه استفاده از بذور اصلاح شده باعث افزایش راندمان در تولید محصولات کشاورزی می‌شود گفت: در سال زراعی گذشته تولید بذر اصلاح شده 8 هزار تن بوده که این تولید در سال زراعی جاری تاکنون افزون بر 12 هزار تن است که نسبت به سال گذشته 50درصد رشد دارد.

عبدالله یوسفی افزود: پیش بینی می شود امسال 250هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شود که این میزان خرید نسبت به سال قبل 70درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: این افزایش تولید در شرایطی است که نزدیک به دو هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم آبی استان کاهش یافته است.

رئیس جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش 3 برابری تولید کلزا در خراسان شمالی افزود: پیش بینی تولید کلزا از سطح یک هزار و 705هکتار، نزدیک به 3 هزار تن است.

وی گفت :بر اساس پیش بینی ها، تولید جو استان در سال زراعی جاری نزدیک به 87 هزار و 371تن است که نسبت به سال قبل رشد 10 درصدی نشان می دهد.

رئیس جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته در این استان یک هزارو 660 تن بذر جو تولید شده افزود: پیش بینی می شود با 50 درصد رشد در سال جاری به 2 هزار و 500 تن برسد.

عبد الله یوسفی با اشاره به اینکه خراسان شمالی مقام اول در بهره وری و میانگین تولید پیله داشته است، افزود : این استان از هر جعبه پرورش کرم ابریشم 37 کیلو برداشت دارد به طوری که در کشور به ازای هر جعبه 25 کیلو برداشت می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.