معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: احداث استودیو که به درآمدزایی و تولید محصولات قرآنی استاندارد کمک شایانی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، در مراسم افتتاح نخستین استودیو ضبط آثار صوتی و تصویری قرآن در جامعه قاریان قرآن مشهد با طرح این سؤال که از چه راهی مؤسسات قرآنی توانمند خواهند شد، گفت: دولت باید به زیرساخت این مؤسسات توجه داشته باشد و از اعتبارات خود در این زمینه استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه باید اجرای برنامه‌هایی همچون احداث استودیو که به درآمدزایی و تولید محصولات قرآنی استاندارد کمک شایانی می‌کند، بیشتر در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: برای تقویت سیستم آموزشی نیز باید تعداد نیروی انسانی را افزایش دهیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح استودیوی ضبط تخصصی آثار صوتی و تصویری قرآن در یزد و اصفهان در هفته دیگر خبر داد و تصریح کرد: استودیویی که امروز در مشهد افتتاح شد اولین استودیوی ضبط تخصصی آثار صوتی و تصویری قرآن درمشهد است که بالغ بر 500 میلیون تومان برای این استودیو هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح اولین استودیوی ضبط آثار صوتی و تصویری ادامه داد: این استودیو به‌صورت تخصصی تلاوت‌های نوجوان و قاریان را ضبط می‌کند و در سطح جامعه و کشور جهان منتشر خواهد کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: هفته آینده استودیوی مشابهی نیز در یزد افتتاح خواهد شد.

حشمتی با بیان اینکه در اصفهان نیز استودیو تصویری و صوتی زیر نظر آیت‌الله حسین مظاهری فعالیت می‌کند، افزود: این استودیو نیز به زودی تجهیز می‌شود و فعالیت خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

مشهد 2017 فرصت مناسب برای معرفی ظرفیتهای قرآنی مشهد به جهان اسلام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: مشهد از دیرباز پایگاه فعالیت‌ها و رخداد‌های قرآنی در کشور و جهان اسلام بوده است.

سیدسعید سرابی افزود:تاسیس استودیوی ضبط آثار صوتی و تصویری یکی از آرزوهای جامعه قرآنی استان بوده است خرسندیم که در آستانه سال 2017 میلادی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است این استودیو افتتاح شد.

وی گفت: رویداد مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی است تا ظرفیت‌های قرآنی مشهد به جهان اسلام معرفی شود که احداث استودیوی ضبط تلاوت از جمله فعالیت‌های مربوط به این رویداد به شمار می‌رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد از دیرباز پایگاه فعالیت‌ها و رخداد‌های قرآنی در کشور و جهان اسلام بوده است، افزود: مشهد با وجود بارگاه حضرت رضا(ع) و بهره‌مندی از حضور اساتید قرآنی می‌تواند به موقعیت قرآنی ممتاز تبدیل شود.

وی گفت: جامعه قاریان در سال ۲۰۱۷ به عنوان باسابقه‌ترین و پرفعالیت‌ترین تشکل قرآنی در بخش مردمی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.