معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری طرح های مختلف قرآنی در پرورش استعدادهای قرآنی در کشور می تواند نتایج بسیار مثبتی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حشمتی در نشست خبری طرح ملی شوق تلاوت با اشاره به اینکه این طرح تا کنون توانسته نتایج خوبی را رقم زند، تصریح کرد: تلاوت باید همراه با فهم مفاهیم قرآنی باشد .

وی افزود: برخی از استان ها از جمله خراسان رضوی به ویژه مشهد، آذربایجان در حوزه قرائت و تلاوت سرآمد هستند، لذا ضروری است اجرای این طرح را در استان های دیگر نیز آغاز و توسعه دهیم تا سایر استانها نیز به رشد و توسعه در زمینه های قرآنی دست یابند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در این طرح گفت: اسباب تلاوت و قرآئت این عزیزان باید فراهم شود تا بتوانند مرتب بخوانند و افتخار آفرینی کنند، اگر تلاوت های این عزیزان کاهش یابد مهارت های خود را از دست می دهند.

حشمتی افزود: سال 2017 نماد فعالیت های یک شهر و یک منطقه در جهان است امیدواریم در این سال مزیت های مشهد و مجموعه خراسان رضوی به ویژه بخش قرآنی منعکس شود.

وی گفت: مصمم هستیم در خصوص طرح ها، برنامه های مناسبی را برای سال 2017 در مشهد اجرا کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهر مشهد دارای جایگاهی رفیع در عرصه قرآنی کشور است، تصریح کرد: در دولت جدید ظرفیت های قرآنی در شهر مشهد به خوبی شناسایی شده و برنامه ریزی های مناسبی در این زمینه انجام شده است.

سید سعید سرابی گفت: طرح ملی تلاوت که خاستگاه اصلی اش به مشهد برمی گردد یکی از نمونه های بارز شناسایی صحیح ظرفیت‌های قرآنی در شهرستان های مختلف است.

وی در خصوص فعالیتهای قرآنی سال 2017 مشهد گفت: در ستاد رویدادها و رخدادهای مشهد 2017 کمیته قرآن فعالیت های خود را آغاز کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: از مزیت های قرآنی مشهد در برنامه های مشهد 2017 استفاده خواهیم کرد، جلسات سنتی و محافل قرآنی در مشهد، چاپ آثار نفیس قرآنی ، مسابقات بین المللی دانشجویان جهان اسلام، بخش بین الملل نمایشگاه قرآن مشهد از جمله فعالیتهای قرآنی 2017 است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.