مواج بودن خلیج فارس امروز نیز رفت وآمد بین بندرعباس و جزایر قشم و هرمز را متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیر بندرشهید حقانی بندرعباس گفت: تردد شناورهای مسافری از بندرشهید حقانی به بندر شهید ذاکری جزیره قشم و جزیره هرمز به علت مواج بودن دریا از دو روز پیش تاکنون متوقف است .
محسنی افزود: احتمالا با آرام شدن دریا در ساعات بعد از ظهر امروز دوباره تردد شناروها در مسیر این جزایر برقرار شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز گفت؛ امروز نیز دریا در محدوده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و ارتفاع موج به یک و نیم متر می رسد.
سدیدی افزود: سرعت باد امروز نیز تا 40 کیلومتر بر ساعات است و ارتفاع موج در دریای عمان بیشتر از خلیج فارس است.
وی گفت: ناپایداری جوی استان ناشی از استقرار سامانه کم فشار فصلی(مونسون هندی) است و تا پایان هفته این ناپایداری ها ادامه دارد.
سدیدی گفت: بر اثر این سامانه در ساعت های بعد از ظهر نیز افزایش ابر، رعد و برق و باران پراکنده در ارتفاعات استان بویژه در مناطق شمالی پیش بینی می شود.
اکنون دمای هوای بندرعباس 32درجه سانتیگراد است که یک درجه نسبت به دیروز کاهش داشته است و امروز در گرمترین ساعت به 35 درجه می رسد، در 24 ساعت گذشته نیز، بستک با 43 درجه گرمترین و سردشت بشاگرد با 27 درجه خنک ترین شهر استان بود.
کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به مواج بودن دریا تا آخر هفته، توصیه می شود از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی در خلیج فارس، تنگه هرمز ودریای عمان خودداری شود .
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.