کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در مازندران برگزاری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دبیر اجرایی چهارمین کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی گفت: برای نخستین بار و با نگاهی متفاوت به این دوره مقرر شد کنگره های استانی به صورت ادواری توسط ادارت کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها در برگزار شود.

ابوالفضل نیکوبیان افزود: این کنگره ها با رویکرد شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی نهفته در شهرها و دیگر سکونتگاه های زیستی مانند روستا می تواند موجب ارتقاء حفاظت از میراث فرهنگی به ‌صورت مداوم و پایدار شود.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در راستا و با حمایت سازمان ها و دانشگاه مازندران جهت برگزاری این رویداد ارزشمند فرهنگی مقدمات لازم را فراهم آورد.

وی افزود: کنگره‌ استانی مازندران برای نخستین بار با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و با تاکید بر تاریخ معماری و شهرسازی استان درمحور ها و حوزه‌های فرهنگی ـ طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظرهای فرهنگی و شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته به موضوع تاریخ معماری و شهرسازی استان 24 و 25 آذر ماه در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی گفت: علاقمندان برای شرکت در این کنگره میتوانند خلاصه و اصل مقالات را تا 15 آبان امسال به دبیرخانه این کنگره واقع در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.