تولید اسید سالیسیک ایرانی با حمایت معاونت علمی

مدیر عامل شرکت فناور دارویی گفت: ساخت اسید سالیسیک ایرانی در شرکت فناور دارویی با حمایت معاونت علمی فناوری انجام شد.

قاسم‌ علی آشفته مدیر عامل یک شرکت فناور دارویی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرآورده‌های دارویی اظهار داشت: این شرکت فناور سال ۱۳۸۱ با ماهیت تعاونی تولیدی، کار خود را با تولید اسید سالیسیلیک آغاز و در سال 1386 به گروه صنعتی محصولات بهداشتی پیوست.  

وی ادامه داد: این شرکت، در بخش LVHV با بهره‌گيري از مهارت و دانش اساتيد خبره قادر به توليد داروهاي بسيار حساس با فناوری‌های نوین و پیشرفته است.

این فعال فناور، در خصوص توانمندی تولید ماده اوليه بوپرنورفين هيدروكلرايد توسط فاران شیمی گفت: قرص بوپرنورفين به ‌عنوان جايگزين قرص متادون مورد استفاده قرار مي‌گيرد و علاوه بر اثر بخشي بهتر، داراي مزاياي بسياري نسبت به متادون، از جمله عدم ايجاد اعتياد است.

آشفته یاد آور شد: در حال حاضر كليه شركت‌هاي داخلي مجاز به تولید بوپرنورفین، از محصول توليد شده در شرکت داروسازی فاران شیمی استفاده می كنند و با توجه به كيفيت بسيار بالاي آن امكان صادرات به كشورهای ديگر نيز مهيا شده است.

وی عنوان کرد: شركت علاوه بر خط توليد محلول همودياليز، با احداث خط توليد انواع جامدات (قرص) به ظرفيت صد و پنجاه میلیون قرص در سال رسیده و توانسته محصولات متنوعی را در این حوزه تولید کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.