به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود بنانژاد با بیان اینکه برند در اصل یک هویت برای کالای تجاری بوده که ایجاد و نگهداری آن هزینه هایی را به دنبال دارد، اظهار کرد: زمانی یک برند می تواند موفق باشد که کیفیت و قیمت تمام شده آن نسبت به سایر کالاهای تولیدی بهتر باشد و در این صورت است که می تواند وفاداری مشتری را جلب کند.
وی افزود: آنچه که مسلم است دنیای امروز، دنیای مشتری مداری است و دیگر قیمت ملاک خرید نبوده و برای اینکه یک کالا با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شود کیفیت، بسته بندی و خدمات پس از فروش خوبی باید داشته باشد.
رئیس اتاق اصناف مشهد یادآور شد: در حال حاضر تلاش می کنیم تا در اصناف این فرهنگ را ترویج کنیم که کالای فروخته شده پس گرفته می شود چون زمانی یک برند موفق خواهد بود که بگوید اگر کالا را قبول ندارید، آن را پس می گیریم.
بنانژاد گفت: همیشه تولیدکنندگان آزمایش های مختلفی انجام می دهند تا بتوانند ذائقه مشتری خود را فهمیده و هم گام با آن حرکت کنند و با پس گرفتن کالا نه تنها از نوع سلیقه مشتری باخبر می شود بلکه می تواند کار خود را گسترش نیز دهد.
وی با اشاره به اینکه با ثبت برند و توجه به مرغوبیت کالا می توان اعتماد خریدار را جلب و کمک شایانی به مصرف تولیدات داخلی کرد، افزود: متاسفانه مردم با تصور اینکه کالای خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار است استقبال کمتری نسبت به خرید داخلی دارند و ایجاد برندهای ملی به بازار کشور و توسعه اشتغالزایی کمک زیادی می کند.
رئیس اتاق اصناف مشهد در ارتباط با نقش اصناف در ترغیب مردم به خرید کالای داخلی اظهار کرد: تولید و توزیع دو زنجیره متصل به هم هستند که اگر در کنار هم قرار بگیرند به یک منافع ملی مشترک دست پیدا می کنیم در نتیجه هر دو واحد توزیعی و تولیدی باید در راستای تبلیغ برندهای ایرانی حرکت کنند.
بنانژاد گفت: برخی از واحدهای تولیدی از موقعیت و جایگاه برند خود آگاهی ندارند که این موضوع مشکلات فراوانی همچون سوءاستفاده از برند آنها را به دنبال دارد و به نظر من برگزاری همایش برندینگ توسط انجمن مدیران آن هم در چهار سال متدوال کمک شایانی به تولیدکنندگان می کند تا از خطرات این حوزه آگاهی بیشتری پیدا کنند.
انتهای پیام//