رئیس‌جمهور غنی هیاتی را برای بررسی رویداد دهمزنگ کابل موظف کرد.

ارگ هیاتی را برای بررسی رویداد دهمزنگ موظف کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت‌هایی پس از رویداد منبعی از ریاست عمومی امنیت ملی گفت که شخصی به نام ابو علی که باشنده‌ی اچین ننگرهار است، این حمله را سازماندهی کرده بود.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی ارگ گفت که این هیات از سوی دادستان کل کشور رهبری می‌شود و مسوولان امنیتی و رهبران جنبش روشنایی نیز شامل آن است.

هارون افزود که این کمیسیون به زود‌ترین فرصت بررسی‌های خود را آغاز می‌کند.

از سویی هم وزارت داخله‌ اطمینان می‌دهد که با هر مسوول امنیتی که در پیوند به این رویداد سهل‌انگاری کرده باشد، برخورد قانونی می‌شود.

همزمان با این، شماری از باشندگان کابل به نتیجه‌ بخش بودن بررسی این هیات خوش‌بین نیستند.

افزون بر این کمیسیون مستقل حقوق بشر در واکنش به این رخداد گفته است که عاملان این واقعه باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند؛ زیرا کشتار مردم بی‌گناه یک جنایت جنگی است.

این در حالی‌ است که پیش از این نیز حکومت وحدت ملی برای بررسی انفجار شاه‌ شهید، حمله بر رجال برجسته و حمله‌ی انتحاری بر کاروان نیروهای امنیتی در منطقه‌ی کمپنی کابل هیات‌هایی را موظف کرده بود؛ اما تا اکنون تنها وظیفه‌ی ده تن از مقام‌های ارشد وزارت داخله در پیوند به حمله‌ بر کاروان نیروهای امنیتی، معلق شده است.

چهارراهی شهدا

پس از رویداد دهمزنگ کابل دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای اعلام کرد که رییس جمهور غنی در حکمی چهارراهی دهمزنگ کابل را به نام چهاراهی "شُهدا” نام گذاری کرده است.

در این خبرنامه آمده است که تاریخ افغانستان گواه از کارنامه‌های درخشان مبارزان راستین راه آزادی وعدالت طلبی می‌باشد.

 رییس جمهوری به شهرداری کابل هدایت داده است که برای نامگذاری چهارراهی دهمزنگ به چهارراهی شهدا اقدام کند.

بنابر آخرین آمار، در این واقعه ۸۱ تن کشته و ۲۳۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار