دروازه شورای ولایتی بامیان بسته شد

دروازه شورای ولایتی بامیان در اعتراض به حمله مرگبار بر معترضان جنبش روشنایی بسته شد.

دروازه شورای ولایتی بامیان بسته شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شمارى از فعالان مدنى و اعضاى شوراى ولايتى باميان، در اعتراض به حملۀ مرگبار بر معترضان "جنبش روشنايى" در کابل، دروازۀ اين شورا را براى مدتى نامعلوم بستند.

عبدل دانشيار از فعالان مدنى باميان در این باره گفت: ديروز پس ازحمله خونين برمعترضان جنبش روشنايى، فعالان مدنى باميان در اعتراض به اين حمله، دروازه ميدان هوايى اين ولايت را مسدود کردند.

وى افزود: "دروازه های ميدان هوايی را صبح امروز به‌خاطر مختل نشدن پروازها دوباره بازکرديم؛ زيرا شهروندان باميان نمى توانند از دو مسير ناامن، زمينی رفت وآمد نمايند؛ اما مشترکا با شوراى ولايتی تصميم گرفتيم تا دروازۀ اين شورا را مسدود و تصميم بعدی را نيز مشترکاً با شهروندان و اعضاى شوراى ولايتى اتخاذ ميکنيم."

اين فعال مدنى باميان، درمورد تصميم بعدى شان و اينکه دروازۀ شوراى ولايتى تاچه زمانى بسته خواهدبود؟ چيزى نگفت.

فعالان مدنی باميان، دروازه های ميدان هوايی اين ولايت را روز گذشته مسدود کردند و وزراى صحت عامه و تحصيلات عالى را که به آن ولايت سفر نموده بودند، اجازه ندادند تا به کابل برگردند.

محمد حسن اسدی که به نمايندگی از اعضاى شوراى ولايتی  صحبت مى‌کرد گفت که هدف از بستن دروازه شوراى ولايتی، همسويی و همنوايى با خانواده های داغديدۀ جامعه مدنی باميان و در اعتراض به کشتار روز گذشته کابل مى باشد.

وی افزود: "همگام با فعالين مدنی باميان، برای تامين عدالت تلاش ميکنيم و شوراى ولايتی باميان که نماينده مردم باميان است، در غم شهدا خودرا شريک ميداند."

پژواک نوشت: همزمان با بسته شدن دروازۀ شوراى ولايتی در ده ها مساجد ديگر اين ولايت، ختم قرآن شريف برگزار گرديد.

محمد طاهر زُهير والی باميان، ضمن محکوم نمودن رويداد خونين کابل، از حکومت مرکزی خواست تا با تحقيق کامل از اين رويداد، عاملين آنرا مورد پيگرد قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.