معاون خدمات شهری شهرداری کرمان از پاکسازی پارکینگ ها و کاروانسراهای کرمان واقع در بافت تاریخی شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر محمدرضا محمدرضاخانی با اشاره به بازدید اخیر فرماندار، نمایندگان شهرداری، دادستانی، بازپرس ویژه شعبه 11و نماینده نیروی انتظامی از بازار، کوچه سردار و کاروانسرای جَعر گفت: وضعیت نامناسب این مکان ها از منظر بصری و بهداشتی و آتش سوزی های اخیر، شهرداری را بر آن داشت تا طی بازدید و ارائه گزارش، اقدام به پاکسازی این مناطق کند.

وی با بیان این که این مکان در سال های گذشته بارها آتش گرفته بود خاطرنشان کرد: در این مکان ضایعات پارچه و تشک و لحاف مندرس به شکل غیر بهداشتی و غیر ایمن جمع شده و با تبدیل به لحاف و تشک نو، مورد استفاده مجدد قرار می گرفت.

محمدرضاخانی از جمع آوری ضایعات و کانکس های مربوط به کارگاه های غیرمجاز بازیافت در این مکان‌ها نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین خاک و نخاله توسط چند دستگاه خودروی سنگین جمع آوری شده و منطقه خاک برداری و تسطیح شد.

معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به بازدید متناوب از پارکینگ هندوها و کاروانسراهای نظریان و ابراهیم خان گفت: به این اماکن از نظر ایمنی چندین بار اخطار لازم داده و وسایل غیراستاندارد نیز جمع آوری شده است.

وی با بیان این که نگهداری ضایعات غیربهداشتی و وجود کارگاه های غیرمجاز بازیافت باعث آتش سوزی و خسارت به بافت تاریخی بازار می شود تاکید کرد: مشاغل کاذب، سکونت گاه‌های غیرمجاز و حضور اتباع بیگانه در این محل، باعث مشکلات زیست محیطی و آسیب به بهداشت عمومی شده بود.

گفتنی است با تلاش شهرداری و پیگیری دادستانی، کاروانسراهای تاریخی شهر کرمان از وجود کارگاه های غیرمجاز بازیافت زباله و ضایعات پارچه و پنبه پاکسازی، خاک برداری و تسطیح شد. این اقدام در راستای حفظ بافت تاریخی کرمان و برخورد با ناهنجاری های بهداشتی و اجتماعی صورت گرفت.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کاروانسرا ، تاریخی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار