مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در روزهای گرم تعداد روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می‌شوند به 130 تا 135 روستا می‌رسد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ایرج شهبازی پیش‌بینی کرد، با نزدیک شدن به پایان تابستان، تعداد این روستاها به 300 مورد هم برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در پیک مصرف ۳۵۰ روستای استان آبرسانی شدند، بیان کرد: در روزهای پرباران نیز آبرسانی سیار به حدود 80 روستا کاهش پیدا می‌کند.

شهبازی تصریح کرد: برخی از این روستاها یک هفته در سال و برخی در طول کل سال آب رسانی شده‌اند.

به گفته این مسئول، سهمیه آبی که برای هر خانوار روستایی در نظر گرفته می‌شود 150 لیتر در روز است که چون برخی از روستاها دور و صعب‌العبور هستند، آبرسانی برای آنها چند روز یکبار انجام می‌شود.

شهبازی به مشکل تامین اعتبار آبرسانی سیار به روستاها نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته برای آبرسانی سیار به روستاهای استان دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که فقط 30 درصد آن تخصیص پیدا کرد و همین امر موجب بدهی حدود 1.5 میلیارد تومانی به پیمانکاران شد.

وی معتقد است، این بدهی موجب نارضایتی پیمانکاران و مشکلاتی در آبرسانی سیار سال جدید شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی پراکندگی روستاها و جمعیت روستایی را یکی دیگر از چالش‌های آب و فاضلاب روستایی برشمرد و تصریح کرد: ۵۱۳ روستای فاقد شبکه آب شرب و یا راکد داریم.

شهبازی تاکید کرد: این تعداد روستا اگرچه از لحاظ کمی عدد بزرگی است، اما تنها ۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.