مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان سمنان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از کلنگ زنی پروژه 22 واحدی موقوفه با مشارکت بخش خصوصی در شاهرود خبر داد.  
حجت‌الاسلام‌ عبدالله واحدی در آیین کلنگ زنی پروژه 22 واحدی موقوفه ملاابراهیم و احمد وثیقی که با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید  گفت: موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان سمنان توسط بخش اقتصادی معاونت بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه استان شناسایی شده است.
 واحدی افزود: کاتالوگ حاوی اطلاعات مربوط به این موقوفات جهت معرفی اجمالی توسط معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهیه‌شده و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در موقوفات می‌توانند با مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نسبت به انتخاب پروژه مدنظر خود اقدام نمایند.
وی با اشاره به جایگاه موقوفات و نقش این سنت حسنه در رفع معضلات اجتماعی گفت: با استفاده از ظرفیت موقوفات می‌توان در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی گام برداشت.
واحدی گفت: با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در موقوفات، درآمد سالیانه موقوفات رشد قابل‌توجهی خواهد کرد و با توجه به نیات واقفان خیراندیش که بیشتر در جهت رفع معضلات اجتماعی است، می‌توان بدون نیاز به اعتبارات دولتی نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام نمود.
وی افزود: افرادی که در این راه قدم گذاشته و نسبت به سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام می‌کنند، علاوه بر اینکه موجبات اجرای بهتر و بیشتر نیت واقفان خیراندیش را فراهم می‌کنند، در ثواب این کار نیک سهیم بوده و از خیرات موقوفه بهره‌مند خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: زمین موقوفه ملأ ابراهیم و احمد وثیقی که با جهت طلاب حوزه علمیه اسماعیلیه شاهرود وقف‌شده، پس از اتمام پروژه و واگذاری سهم موقوفه به اجاره دارای درآمد خوبی خواهد شد و سرمایه‌گذار بخش خصوصی که موجبات اجرای نیت موقوفه را فراهم کرده در اقدام خیرخواهانه واقف خیراندیش سهیم خواهد بود.
زمین موقوفه ملاابراهیم و احمد وثیقی به مساحت 960 مترمربع در شهر شاهرود واقع است و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دو بلوک و با متراژ حدود 3 هزار و 700 مترمربع، 22 واحد 135 متری در آن احداث خواهد شد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: کلنگ زنی ، شاهرود ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.