بجنورد؛

فعالیت 377 کارگاه قالی مددجویان در خراسان شمالی

هم اکنون 377 کارگاه قالی بافی مددجویان کمیته امداد استان در حال فعالیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر کل كميته امداد امام خميني (ره)خراسان شمالي گفت : در سال 94 توسط قالیبافان این کارگاه ها 375 تخته فرش نفیس دست بافت به ارزش 931 میلیون تومان تولید شد که 198 تخته به بازارهای تهران عرضه وباقی نیز در داخل استان به فروش رسید.

عباس اهرابی خاطر نشان کرد: به همت فعالیت های مددجویان وپشتیبانی کمیته امداد، هم اکنون 675 طرح تولیدی فرش و قالی استان در حال فعالیت مستمر است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در سه بخش قالی بافی ، گلیم بافی و تابلو فرش در حال فعالیت هستند گفت: سالیانه تولیدات ومحصولات مجریان این طرح ها توسط کمیته امداد در داخل استان به فروش می رسد.

وی افزود: البته بخش دیگری از محصولات تولیدی این مددجویان نیز در بازاهای تهران مورد استقبال قرار دارد که توسط کمیته امداد کشور به صورت مستیم خریداری و به بازار عرضه می شود.

اهرابی به وجود 147 کارگاه گلیم بافی و 151 کارگاه تابلو فرش در استان اشاره کرد وافزود: خوشبختانه تمامی محصولات این کارگاه ها به دلیل کیفیت بالا و بازار تقاضا در داخل استان به فروش می رسد.

مدیر کل كميته امداد امام خميني (ره)استان، ارزش محصولات این کارگاه ها را در سال 94 حدود 500 میلیون تومان اعلام کرد وگفت: سال گذشته هزار و 125 گلیم و 274 تابلو فرش توسط مددجویان استان تولید و به فروش رسید.

وی با اشاره به ظرفیت توسعه صنعت فرش در شهرستان های رازو جرگلان و گرمه گفت: کمیته امداد در نظر دارد با ارتقاء سطح کمی طرح های صنایع دستی و قالی بافی در حوزه های مذکور، زمینه اشتغال افراد بیشتری را در حوزه صنعت فرش این شهرستان ها فراهم کند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.