عمليات برداشت محصولات طالبی، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: در سال زراعي 95-94 ، اين محصولات در مجموع به ميزان 1هزارو610 هكتار از اراضی زراعی شهرستان طارم را به خود اختصاص داده اند.

عماری با بیان اینکه پيش بينی می شودكه از اين سطح، حدود 48هزار650 تن محصول برداشت گردد افزود: ارزش ريالی اين مقدار محصول بیش از 46 ميليارد ريال برآورد می گردد.

وی ادامه داد:تعداد 1400 نفر از بهره برداران اين شهرستان، از طريق كشت و كار اين محصولات كسب درآمد می نمايند.

مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: هر ساله برداشت محصولات طالبی، خربزه و هندوانه از اواخر تير ماه شروع شده و تا اواخر شهريور ماه ادامه می يابد.

وی ادامه داد: با توجه به كيفيت بالای محصول توليدي اين شهرستان، علاوه بر تامين نياز شهرستان و استان به ساير استان هاي كشور نيز صادر می گردد و علاوه بر مصرف تازه خوری، در صنايعی مثل آب ميوی گيری نيز مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: از جمله اقدامات مديريت جهاد كشاورزی شهرستان طارم در خصوص زراعت اين محصولات، تامين نهاده، برگزاري كلاس هاي آموزشي، آموزش های انفرادی، بازديد هاي كارشناسی و ارائه توصيه های فني و تنظيم بازار مي باشد.

عماری گفت:ارقام مورد كشت در اين شهرستان، در مورد محصول طالبی ارقام آناناسی و آتشی، محصول خربزه رقم مشهدی و هندوانه رقم يو اس می توان نام برد.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: برداشت ، جالیز ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.