مدیرکل زندان های ایلام از برنامه ریزی این اداره کل برای پرورش گیاهان دارویی توسط زندانیان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ اکبر محبی اعلام کرد: بخش زیادی از فعالیت های اصلاحی و تربیتی که نقشی ماندگار و غیرقابل انکار در بازسازی شخصیتی زندانیان و تغییر هویت مجرمانه آنها دارند، فراهم سازی زمینه اشتغال و حرفه آموزی آنان است.
محبی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده بسیاری از مجرمان بدلیل نداشتن اشتغال و نبود منبع درآمد مالی مرتکب جرم و یا تکرار آن شده اند.
وی افزود: دوره های آموزشی مختلفی تاکنون با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای زندانیان استان به صورت مستمر در حال اجراست که زندانیان پس از پایان دوره ها و کارگاه های مهارت آموزی به اشتغال در داخل و خارج از زندان می پردازند
محبی گفت: با توجه به کمبود فضای اجرای فعالیت های زندانبانی از توان و ظرفیت های دیگر دستگاه های اجرایی استفاده می کنیم و در صددیم با توجه به امکانات فنی و حرفه ای از توان آموزشی و کارگاهی این نهاد برای ارائه آموزش های کاربردی به زندانیان بهره بگیریم.
وی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام گرفته حدود یک هزار گونه گیاهی که دارای ارزش دارویی هستند در این استان شناسایی شده اند که در صورت سرمایه گذاری برای توسعه کشت این گیاهان ضمن اشتغالزایی می توان درآمدزایی را نیز در پی داشته باشند.
مدیرکل زندان های ایلام ادامه داد: این اداره کل با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای طرح آموزشی کشت این گیاهان را برای زندانیان در دستور کار دارد و بدین منظور 2 قطعه زمین برای کشت این گیاهان در نظر گرفته است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.