هنگامی که رسانه ای به وجود می آید که همه به آن دسترسی دارند و می‌توان به آن مطلبی را اضافه کرد، آسیب‌هایی به مقوله‌های مختلف وارد می شود. یکی از همین آسیب‌ها، انتساب برخی اشعار به شاعران بزرگ است.

حمیدرضا شکارسری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه جعل آثار به نام شاعران و نویسندگان معروف و مشاهیر تازه نیست و در تاریخ ادبیات ما بسیار اتفاق افتاده است، گفت: بسیاری از قطعات منسوب به شاعران و نویسندگان بزرگ به طور واقعی از آن بزرگواران نیست. این مسئله ید طولایی در تاریخ ادبیات دارد. هنگامی که رسانه ای به وجود می آید که همه به آن دسترسی دارند و می‌توان به آن مطلبی را اضافه کرد، آسیب‌هایی به مقوله‌های مختلف وارد می شود و شاید یکی از همین آسیب‌ها، انتساب برخی اشعار به شاعران بزرگ است.
 
شکارسری اظهار داشت: هنگامی که بدون تحقیق، سریع مطلبی را منتشر کنیم، خسارات آن را نیز باید بپذیریم. کسی که متخصص ادبیات است و مشخصات ادبی نویسندگان و شاعران بزرگ را می‌داند، هرگز دچار مشکل نمی شود. مشکل برای افراد غیر متخصص و آماتور به وجود می‌آید.

این شاعر کشورمان در پایان گفت: انتشار مطلب به نام شاعر و نویسنده بزرگ به طور قطع سردرگمی را در سطوح پایین ادبیات ایجاد می‌کند و مخاطب عام  دچار مسئله می‌شود. ما به عنوان کسانی که در زمینه ادبیات فعالیت حرفه‌ای داریم، هر کجا بتوانیم به مخاطب عام ادبیات آگاهی می‌دهیم. اما باید بپذیریم جهان معاصر، جهانی است که به نوعی فوران اطلاعات در آن اتفاق می‌افتد. اطلاعات درست و غلط در این فضا به وفور وجود دارد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار