دویچه وله: حاکم شدن وحشت در آلمان پس از تیراندازی مونیخ/ تاثیر شبکه‌های اجتماعی در گسترش هراس

وبسایت "دویچه وله" در مطلبی نوشت تیراندازی و کشتار مردم در مونیخ، موجی از ترس و وحشت را در آلمان به همراه داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "دویچه وله"؛ آلمان روز وحشتناکی را پشت سر گذاشت. در تیراندازی روز گذشته آلمان 9 نفر کشته و تعداد بسیاری زخمی شدند. علت وقوع این حادثه و هدف تیرانداز هنوز به صورت قطعی مشخص نشده؛ اما احتمال "تروریسی" بودن آن مطرح است.

با این حال، شاهدان و قربانیان این حادثه، بدون شک تروریسم و ترس را تجربه کرده‌اند. وحشت بالاخره وارد آلمان و شهرهای آن شده است. این هراس هفته گذشته نیز با وقایع شهر نیس، در فرانسه شدت گرفت.

چند روز پیش نیز یک مهاجر افغان با استفاده از تبر به مسافران یک قطار در این کشور حمله کرد و چندین نفر را به شدت زخمی کرد. این حادثه آلمان را برای اولین بار با خطر حملات تروریستی مواجه کرد. بعد از حمله روز جمعه در مونیخ، یک نکته مهم را باید در نظر داشت، این که نباید به سرعت به قضاوت در خصوص حوادث پرداخت. در حال حاضر، دلایل وقوع این حادثه هنوز نامشخص است و نباید انگشت اتهام به سوی فرد و یا گروهی نشانه گرفت.

لحظاتی پس از آغاز حمله مونیخ، شبکه های اجتماعی به سرعت به محلی برای گزارش حادثه تبدیل شدند. در عین حال این شبکه ها با انتشار اخبار نادرست، موجب افزایش ترس و وحشت در میان مردم مونیخ شده‌اند.

"دویچه وله" در ادامه نوشت: سکوت و اطمینان خاطری که آلمان در خصوص به وقوع نپیوستن حملات تروریستی در کشور خود داشت، اکنون به پایان رسیده است. هرچند که باید به یاد داشته باشیم در نیس و استانبول نیز چندین آلمانی جان خود را از دست دادند. هر آنچه از این حادثه امروز مشخص شود، در آینده آلمان تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.

در انتهای این مطلب آمده است: آلمان اکنون با آزمایشی رو به رو شده است. آزمایشی که این کشور را در معرض چالش انسجام اجتماعی قرار می دهد و توان مسئولان و دولت این کشور را نیز مورد آزمایش قرار می دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار