مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله پست لارومیگو (مقاوم در برابر بیماری) از استان بوشهر و با مجوز دامپزشکی برای پرورش مزارع میگوی گواتروارد چابهار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان.،هدایت الله میرمرادزهی افزود: شیلات استان با کمک بهره برداران این صنعت برای تامین میگوی مولد مورد نیاز سال ۱۳۹۶ اقدامات لازم را انجام داده تا مولد مورد نیاز استان در سال زراعی جدید تامین شود و پرورش دهندگان دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

وی یکی از اهداف این کار را تولید پست لارو با کیفیت و همچنین دسترسی به بچه میگو در اوایل فروردین ۱۳۹۶ برای ذخیره سازی در گواتر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: منابع اندک آب شیرین در ایران سبب شده تا بهره برداری از منابع آب شور دریاها برای تولید پروتئین سفید مورد نیاز جامعه بیشتر شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید از آب های شور به عنوان یکی از ظرفیت های خدادادی در این استان به نحو شایسته ای استفاده شود.
 
وی گفت: چهار هزار هکتار زمین برای کشت میگو در گواتر چابهار در مجموع وجود دارد که تاکنون هزار و 850 هکتار آن آماده سازی شده و در سالجاری در حدود 220 هکتار به زیرکشت میگو رفته است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: پرورش میگو در منطقه گواتر چابهار از سال 1378 در هفت مزرعه و 42 استخر آغاز شده است

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.