سالوا کر از رهبر شورشیان خواست به پایتخت بازگردد و به برقراری مجدد صلح در پی موجی از درگیری های مرگبار، کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سالوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی از ریک ماچار معاون رئیس جمهور و رهبر شورشیان خواست به پایتخت بازگردد و به برقراری مجدد صلح در پی موجی از درگیری های مرگبار، کمک کند.

بر این اساس محلی که ماچار در آن حضور دارد مشخص نیست. ماچار به عنوان بخشی از یک توافق صلح برای پایان دادن به تقریبا دو سال درگیری های شدید، بار دیگر به سمت معاون رئیس جمهور سودان جنوبی منصوب شد.

سالوا کر در بیانیه ای اعلام کرد: من از ریک ماچار می خواهم به جوبا بازگردد تا بتوانیم به اجرای موافقتنامه صلح ادامه دهیم زیرا اجرای آن مستلزم حضور هر دوی ماست.

وی افزود تعهدی صد درصدی برای تضمین امنیت ماچار در جوبا می دهد. رئیس جمهور سودان جنوبی خاطر نشان کرد: من انتظار پاسخی را ظرف 48 ساعت دارم تا این که ما تماس برقرار کنیم و به برقراری و تقویت صلح در میان مردم خود که اکنون رنج می برند، ادامه دهیم.

ماچار پس از آن که بعد از درگیری های شدید جوبا را ترک کرد، دیده نشده است. این درگیری ها به کشته شدن دست کم 300 نفر و آواره شدن ده ها هزار نفر منجر شده است که بسیاری از آنها به اوگاندا گریخته اند.

نا آرامی ها در سودان جنوبی موافقتنامه صلح اوت 2015 میلادی را متزلزل کرده است. از زمان آغاز درگیری ها در سودان جنوبی در دسامبر سال 2015 میلادی، ده ها هزار نفر در این کشور کشته شده اند. در آن زمان سالوا کر، ریک ماچار را به طراحی توطئه ای متهم کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار