سازمان ملل اعلام کرد به دلیل افزایش خشونت ها، همه کارکنان غیر ضروری خود را از سودان جنوبی خارج می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد اعلام کرد همه کارکنان غیر ضروری خود را در سودان جنوبی که قربانی خشونت های میان نیروهای دولتی و طرفداران ریک ماچار، معاون رئیس جمهور این کشور شده است، تخلیه می کند.

بر این اساس، استفان دوژاریک -- سخنگوی سازمان ملل متحد -- اوضاع را در سودان جنوبی بسیار نگران کننده ارزیابی کرد. دوژاریک همچنین از مقامات سودان جنوبی خواست تحقیقاتی را درباره اخباری که نیروهای سالوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی را به حمله علیه کارکنان سازمان ملل متحد و حمله به اعضای سازمان های بشر دوستانه متهم می کنند، آغاز کنند.

سخنگوی سازمان ملل افزود: ماموریت سازمان ملل متحد در سودان جنوبی بررسی های ویژه خود را در این باره انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: در خبرها به شایعاتی درباره کشته شدن دست کم یک تبعه سودان جنوبی که برای یک سازمان غیردولتی کار می کرد و همچنین به موارد متعددی تجاوز و حمله به اعضای یک سازمان غیر دولتی وابسته به سازمان ملل متحد اشاره شده است.

درگیری های میان نیروهای رئیس جمهور سودان جنوبی و نیروهای شورشی از دو هفته پیش در جوبا، پایتخت سودان جنوبی آغاز شده بود که از شامگاه دوشنبه بعد از درخواست سالوا کر و ریک ماشار برای توقف خصومت ها، آرامش برقرار شده است.

دوژاریک همچنین گفت: ماموریت سازمان ملل و همچنین آژانس ها، صندوق و برنامه های سازمان ملل در سودان جنوبی آماده می شوند به طور موقت همه کارکنان غیر ضروری خود را از این کشور خارج کنند. این کارکنان که دوژاریک به تعداد آنها اشاره نکرد، قرار است به نایروبی منتقل شوند.

نیروهای کلاه آبی سازمان ملل متحد که بعد از استقلال سودان جنوبی در سال 2011 در این کشور مستقر شده اند، از 13500 نیروی پلیس و نظامی تشکیل شده اند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار