سازمان بین‌المللی مهاجرت: مرگ ۳۶۰۰ پناهجو در سال 2016

سازمان بین المللی مهاجرت مسیر دریای مدیترانه به سمت اروپا را مرگبارترین راه برای سفر پناهجویان ارزیابی کرد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت: مرگ ۳۶۰۰ پناهجو در سال 2016
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «تاگس اشپیگل،» بر اساس آمار منتشر شده بوسیله سازمان بین‌المللی مهاجرت، در سال جاری میلادی بیش از 3600 نفر جان خود را هنگام مهاجرت به اروپا از دست داده‌اند.

این سازمان برای شش ماهه ابتدایی سال جاری میلادی از حداقل 3694 کشته و مفقود خبر داده که در مقایسه با نیمه اول سال 2015 رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش خطرناک ترین مسیر مهاجرت برای پناهندگان همچنان مسیر دریای مدیترانه به سوی اروپا است. «ویلیام لیسی سوئینگ،» مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت در گفتگو با خبرگزاری آلمان پیش بینی کرد شمار قربانیان پناهندگان در حال فرار در ماه های تابستان بار دیگر افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت اکثریت قریب به اتفاق پناهندگان در مسیر مهاجرت به اروپا جان خود را از دست می‌دهند. همزمان سوئینگ در این باره هشدار داد که به دلیل درگیری ها در سوریه و افغانستان، بحران ها در دیگر مناطق دنیا از نظر دور بماند.

او در همین خصوص گفت: ما تنها یک بحران پناهندگان نداریم. در دنیا بحران‌های زیادی داریم. وی از جمله به درگیری ها در عراق، یمن یا سودان جنوبی اشاره کرد.

سازمان بین المللی مهاجرت با 165 عضو بزرگترین سازمان کمکی بین دولتی در دنیا است. این سازمان از سال 2015 یک پایگاه اطلاعاتی را در برلین راه اندازی کرده است که در آن آمارهای مختلف پناهندگان در سراسر دنیا را مورد بررسی قرار می دهد. بر این اساس از ابتدای سال جاری میلادی از دریای مدیترانه بیش از 238 هزار پناهنده به اروپا آمده اند. این در حالی است که در سال 2015 بیش از یک میلیون پناهنده به اروپا آمدند.

مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت بستن مسیر بالکان و توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه برای حل بحران پناهندگان را مؤثر ندانست و همزمان از غربی ها خواست جنبش پناهندگان را به لحاظ اقتصادی یک فرصت بدانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار