درحالی‌که کشورهای پیشرفته دنیا بیش از 30 محصول فرآوری شده از گچ تولید می‌کنند؛ امروز شاهد خام‌فروشی این محصول در استان سمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛سرپرست فرمانداری سرخه گفت : با ایجاد صنایع فرآوری گچ و افزایش صادرات آن می‌توان به رونق اقتصادی در سطح شهرستان سرخه رسید.
محمدعلی مؤیدی زاده  با اشاره به اینکه شهرستان سرخه ظرفیت بسیار ویژه‌ای در تولید گچ دارد؛ از خام‌فروشی این محصول مهم به‌عنوان مهم‌ترین مشکل موجود در راه توسعه صادرات گچ سرخه نام برد و تصریح کرد: متأسفانه درحالی‌که کشورهای پیشرفته دنیا بیش از 30 محصول فرآوری شده از گچ تولید می‌کنند؛ امروز شاهد خام‌فروشی این محصول در استان سمنان و شهرستان سرخه هستیم.
وی با اشاره به اینکه مسیرهای مهم پیشرفت در شهرستان سرخه وجود دارد؛ از گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه این شهرستان و ظرفیت مهم توسعه در این شهرستان نام برد و افزود: جذب توریست باید در اولویت مدیران میراث فرهنگی شهرستان سرخه باشد.
مؤیدی زاده با اشاره به اینکه حتی در روستاهای شهرستان سرخه نیز ظرفیت بسیار خوب و مناسب گردشگری وجود دارد از دهیاران این شهرستان خواست تا به گسترش صنعت توریسم در روستاهای این شهرستان کمک کنند.
وی با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی سرخه خاطرنشان کرد: مشکل گاز یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرک صنعتی سرخه است که برنامه‌ریزی برای حل آن انجام می‌شود.
سرپرست فرمانداری سرخه با اشاره به اینکه شهرک صنعتی سرخه ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد گفت : با توجه به امتیازات مهمی که شهرک صنعتی سرخه دارد و نیز ظرفیت پرشده شهرک صنعتی سمنان برای استقرار واحدهای صنعتی، این شهرک آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری پذیرایی کند.
انتهای پیام/ ن
برچسب ها: خام فروشی ، گچ ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.