سمنان;

صادرات ۸۰ هزار تن کالا‌ی غیرنفتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صادرات ۸۰ هزار تن کالا‌ی غیرنفتی در سه‌ماهه امسال از استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی در حاشیه دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان سمنان به میزان ارزش هر تن کالای صادراتی اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش هر تن کالای صادراتی 434 دلار بود.
وی همچنین به میزان صادرات کالا در مدت مشابه اشاره کرد و گفت: ارزش دلاری صادرات کالا امسال نسبت به مدت مشابه صددرصد افزایش‌یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارزش دلاری کالاهای صادراتی سه‌ماهه امسال را 34 میلیون و 700 هزار عنوان کرد.
اسودی با بیان اینکه ارزش دلاری کالا نسبت به مدت مشابه افزایش‌ یافته است تصریح کرد: اما صادرات این میزان کالا از نظر وزنی کاهش 84 درصد داشته است.
وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد واحدهای فراوری و کارخانه‌های تبدیلی گفت: با افزایش واحدهای فراوری و کارخانه‌های تبدیلی کالاهای صادر شده دارای ارزش‌ افزوده بیشتری می‌شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برخی تبعات منفی خام‌فروشی محصولات و صادرات محصولات خام گفت: صادرات محصولات خام و یا به عبارتی خام فروشی بر اقتصاد کشور اثر منفی دارد.
اسودی با اشاره به فعالیت سامانه بهین یاب در استان سمنان گفت: واحدهای تولیدی که با کمبود منابع مالی مواجه هستند می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه تسهیلات دریافت کنند و مشکلات واحد تولیدی خود را رفع کنند.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: صادرات ، کالا ، غیرنفتی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.