مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه حمایت از حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوقی مرتبط که به تصویب هیات دولت رسیده است، در صحن مجلس منتظر تصویب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،لادن حیدری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: این مصوبه در سال ١٣٤٨ و قبل از انقلاب اسلامی نهایی شد و پس از انقلاب نیز این مصوبه جاری بود ولی به جهت عدم مطابقت از تکنولوژی روز، در سال ٨٩ این لایحه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شد که چهار بار برای تصویب به هیات دولت دهم تسلیم شد و برگشت خورد.

وی با بیان اینکه این لایحه در ١٨٠ ماده در دولت تدبیر و امید به هیات دولت تقدیم و با حضور تمام کارشناسان بررسی و تصویب شد، ادامه داد: این لایحه که ١٣٠ ماده دارد به عنوان کتاب اول مالکیت کشور توسط هیات دولت به تصویب رسید.

به گفته حیدری، در مجلس گذشته کمیسیون هایی برگزار و با این بودجه برخورد شد و به مجلس فعلی راه یافت و در حال حاضر به عنوان لایحه اصلی در دستور کار مجلس قرا گرفت.

وی ادامه داد: با تصویب این لایحه و حمایت از پدیدآورندگان آثار ادبی، هنری زمینه برای جلوگیری از ورود تولیدات خارجی و کمک به خلاقیت هنرمندان و حمایت از این قشر فراهم می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این لایحه که اختصاص به حمایت پدید آورندگان آثارادبی و هنری به تعریف اثر و مصادیق آن، حقوق پدید آورندگان، قراردادهای نشرو سازمان های پخش رادیو و تلویزیونی و هنرمندان مجری و نحوه حمایت از آن‌ها در محاکم، امور گمرکی مربوط به واردات آثار پرداخته است.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.