زنجان؛

موفقیت سیاستهای حمایتی دولت از واحدهای صنعتی

چهارمین نشست خبری مهندس انصاری استاندار زنجان با اصحاب رسانه و مطبوعات در برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، در این جلسه مهندس انصاری گزارشی از آخرین وضعیت نرخ تورم استان و کشور ارائه نمود و گفت: نرخ تورم استان در اردیبهشت ماه سال جاری، 7.7 درصد اعلام شد که این نرخ در خردادماه با 0.7 درصد کاهش به 7 درصد رسید.

وی با بیان اینکه تلاش دولت مبنی بر تک رقمی نمودن نرخ تورم کشور نتیجه بخش بود گفت: نرخ تورم کشور از 10.2درصد در اردیبهشت ماه سالجاری به 9.5درصد در خرداد ماه رسید که در 6 سال اخیر بی سابقه بوده است.

مهندس انصاری در ادامه به وضعیت شرکتهای صنعتی تعطیل استان پرداخت و گفت: تعداد 314 واحد از شرکتها و واحدهای تولیدی استان از مرداد 84 تا خرداد 92 تعطیل شدند و این در حالی است که از مرداد 92 تا پایان خرداد 95، تنها 67 واحد صنعتی غیر فعال شدند.

استاندار زنجان با بیان اینکه سیاستهای حمایتی دولت تدبیر و امید از واحدهای صنعتی موفق تر از دولتهای قبل بوده، اظهار داشت: میانگین واحدهای تعطیلی در 8 سال دولت دهم، سالانه 40 واحد و در دولت یازدهم 22 واحد بوده ضمن اینکه 45 واحد تعطیل نیز در دولت مجددا راه اندازی و شروع بکار نمودند.

انصاری افزود: بررسی های بعمل آمده از مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل استان نشان می دهد که 72 واحد، امکان راه اندازی مجدد نخواهند داشت که یکی از دلایل این امر، فرسودگی بالا و یا منسوخ شدن نوع محصول تولیدی این واحدها است.

مقام عالی استان در ادامه از آغاز خرید گندم از کشاورزان استان از اواخر خرداد ماه خبر داد و گفت: تا کنون 123 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط دولت خریداری شده که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و پیش بینی می شود 20 الی 25 درصد بیش از گذشته تولید گندم داشته باشیم.

وی گندم خریداری شده در سطح کشور را 10 میلیون تن عنوان و اظهار امیدواری نمود: بعد از سال 83 بار دیگر کشور در بحث تولید گندم به خودکفایی می رسیم.

استاندار زنجان همچنین به موضوع بیمه محصولات کشاورزی اشاره نمود و افزود: بر خلاف تصور عده ای، خسارتهای ناشی از سرمازدگی، سیل و سایر موارد در محصولات کشاورزی فقط به محصولات بیمه شده تعلق می گیرد که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ 305 میلیارد ریال از صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده از بخش های مختلف اعم از زراعت، باغداری و دام و طیور تعلق گرفت که 222 میلیارد ریال از خسارتها تا کنون پرداخت و 83 میلیارد ریال مانده خسارت است که بیشتر مربوط به خسارتهای محصولات باغی می باشد.

مهندس انصاری در پایان خاطر نشان شد: عملکرد خوب صندوق بیمه محصولات کشاورزی در پرداخت خسارتها، باعث ترغیب کشاورزان برای بیمه نمودن محصولات کشاورزی شده بطوریکه در سال جاری میزان بیمه محصولات کشاورزی 15 درصد افزایش داشته است.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.