مدیر حوزه علمیه خراسان گفت:از عناصر مهم تشکیل بسیج ولایتمداری است و ما مرید ولایت هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی، در مراسم افتتاحیه رسمی پایگاه بسیج روحانیان در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان افزود: لفظ بسیج به عنوان یک حرکت مهم و از یک حرکت جهانی توحیدی ملموس شناخته شده است و امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سائر علما و ارکان نظام اسلامی اشاره به ماهیت این حرکت داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه ایمان، مهم ترین عنصر تشکیل بسیج است، تصریح کرد: با توجه به آیه ی شریفه«إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» نخستین و مهم ترین عنصر تشکیل حرکت بسیج ایمان به خداوند متعال است و ایمان وقتی انسان را فرا گیرد در مقابل هیچگونه تهاجم و تهدیدی تسلیم نمی شود.

وی گفت: صبر، مقاومت و قرار گرفتن در صف صالحین از عناصر ایمان است و همچنین به حدیث حضرت علی(ع) که می فرمایند «عظم الخالق فی انفسهم فصغرمادونه فی اعینهم» اشاره کرد و گفت: خداوند وقتی در انسانی تجلی کند در جلوی دید آن انسان، هیچ چیز دیگری نمی تواند خودنمایی کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: هیچ حربه ای تا امروزه در برابر دین تاثیر گذار نبوده است و جمعیت برخاسته از بطن انقلاب اسلامی از هیچ قدرتی نمی هراسد و نمی ترسد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: عنصر بعدی تشکیل بسیج اخلاص است، دفاع سربازان افتخار آمیز جبهه حق را شاهد مثالی بر مخلص بودن این بسیجیان عنوان کرد که اخلاص در بین این بسیجیان و سربازان موج می زد و اسماء و صفات الهی در فکر و قلب این شهدا و بسیجیان تجلی کرده بود که خداوند متعال را با تمام وجود می دیدند.

وی تصریح کرد: بعضی ها جهت پذیرش ولایت دنبال ادله می گردند که این خوب است، ولی ارتقای حرکت رو به جلو و رو به بالا و مرحله مرید و مرادی را فکر می کنند، یکی از عناصر مهم تشکیل بسیج ولایتمداری است و ما مرید ولایت هستیم .

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: بسیجی عاشق ولایت است، ولایتی که چتر آن از ولایت خداوند شروع و به ولایت رسول گرامی اسلام، ائمه، امام زمان و آن کسی که به عنوان نائب امام نقش او را در قیام امور بر عهده دارد که استوار و مردانه و شجاعانه نقش ایفا می کند ختم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر اینکه حرکت بسیجی دارای دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری است، افزود: بعد نرم افزاری فرهنگی و اعتقادی است و بعد سخت افزاری تجهیزات و تمرینات است.

وی گفت: ما به عنوان طلبه و سرباز امام زمان(عج) وظیفه داریم نقش نرم افزاری را با جدیدترین روش و متد امروزی و در عرصه فعالیت بسیج دنبال کنیم و حرکت های نرم افزاری و سخت افزاری از شئون روحانیت است و این وظیفه روحانیت است که بسیج را تحت پوشش خود قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه حوزه علمیه با بسیج متولد شده است و حرکت بسیجی به معنای مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و استکبار است، افزود: بقای دین به شکوفایی و ایستادگی در مقابل کفر و استعمار است و این ایستادگی و مقاومت در مقابل کفر، مرهون حرکت تاریخی علما است که تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دارد و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افتتاح پایگاه بسیج در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، تعامل تام و کامل این حوزه با مرکز بسیج طلاب و روحانیان همیشگی است،تصریح کرد: به زودی در بخش های مختلف حوزه حرکت هایی تحولی انجام خواهد شد که نتیجه آن را در آینده ای نزدیک خواهیم دید.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.