مدیر امور بیمارستان ها و خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارگاه کشوری مدیریت خدمات غذایی_بیمارستانی (دانشگاه های قطب مشهد) به مدت دو روز در ۲۹ و ۳۰ تیرماه در مشهد برگزار می شود.

برگزاری کارگاه کشوری مدیریت خدمات غذایی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد٬ دکتر مرتضی طالبی دلویی در این کارگاره کشوری گفت: اهمیت تغذیه و رژیم غذایی صحیح در درمان بیماران طبی و جراحی در این کارگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای روز دنیا به شرکت کنندگان توسط استادان مجرب ارایه می شود افزود: نخستین سالی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد متولی برگزاری کارگاه تغذیه است.

وی مشکلات عمده تغذیه را در مدیرت خدمات و دانش تغذیه دانست و اینکه افرادی که اطلاعات کامل و کافی در مورد تغذیه و رژیم غذایی صحیح ندارند فعالیت می کنند.

کارشناس مسول واحد تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت:مدیریت عادات غذایی و رژیم درمانی در بیمارستان ها بر عهده یک کارشناس تغذیه است.

مریم هاشمی در ادامه تصریح کرد: باید غذای بیماران در خود اشپزخانه بیمارستان و توسط کارشناسان تغذیه محتوای مواد غذایی تجویز و پخت شود.

گفتنی است؛ کارشناسان تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی خراسان از جمله بجنورد٬بیرجند٬ نیشابور٬گناباد تربت حیدریه و سبزوار در این کارگاه کشوری حضور فعال داشتند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.