آب در بیش از 50 شهر استان فارس به علت کم آبی جیره بندی شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛در جلسه بررسی چالش های استان و بحران کمبود آب که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری در استانداری فارس برگزار شد . محمد علی افشانی استاندار فارس اظهار داشت : کمترین روزی است که در استان فارس چالشی در مورد خشکسالی نداشته باشیم .
کرم پور رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ابراز داشت : به علت بحران، آب در 51 شهر استان جیره بندی شده است.
چیت چیان وزیر نیرو هم در این جلسه گفت: در استان فارس 71هزار و نود چاه مجاز و بیش از 19هزار چاه غیر مجاز وجود دارد که 953چاه غیر مجاز مسدود شده است و 697نهر نیز جز منابع اب استان فارس است.
وزیر نیرو مسدود کردن چاه های غیر مجاز و برداشت غیر مجاز از چاه مجاز را چالش های پیش رو خواند و ادامه داد : باید در صدور پروانه چاه های مجاز بازنگری کنیم .
چیت چیان بیان داشت :در جاهایی که اب سطحی وجود دارد 6 سد در حال اجرا داریم که از این 6سد 4سد آن پیشرفت بسیار خوبی دارند .
به گفته وی سد کوار40درصد پیشرفت و سد نرگسی35درصد پیشرفت دارد که اگر اعتباراتش تخصیص داده شود تا سال97به بهره برداری خواهد رسید
وزیر نیرو با اشاره به خط دوم آبرسانی به شیراز هم گفت : شیراز وضع آب شربش بسیار دچار مشکل است که باید اعتباراتش و تسهیلاتش پرداخت شود .
چیت چیان افزود : در 352روستای فارس اب شرب مردم تامین خواهد شد که در چندین مرحله به انجام خواهند رسید .
استاندار فارس هم بابیان اینکه این استان از نظر ابی در شرایط بسیار سختی قرار دارد افزود : در فارس از 73درصد اب های زیر زمینی و 23درصد آب سطحی استفاده می شود
محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد عضو کمسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی هم ابراز داشت : با توجه به بحران آب در فارس از دولت می خواهیم تکلیف انتقال آب از دریا به فارس را مشخص کند .
معاون ا.ل رییس جمهور هم موضوع آب استان فارس و مشکلات آن را جدی خواند و اضافه کرد : این موضوع نیازمند یک تصمیم گیری جدی است .
جهانگیری وزیر نیرو را مکلف کرد تا راهکارها و تهدیدات ابی استان فارس را به شورای عالی آب بیاورد
وی بیان کرد :برای همه ی تلخ است چاه غیر مجازی که راه درآمد خانواده ای است ببندیم ولی باید این تلخی را تحمل کنیم
حجتی وزیر کشاورزی هم بیان داشت : چاه های مجاز 1100ملیون متر مکعب اب برداشت می کنند که اگر نصف این چاه ها بسته شود به تعادل می رسیم
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار