وزیر امور خارجه از رشد روحیه پرسشگری و تفکر در دانش آموزان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز در کنگره ملی پرسش مهر  ا بیان اینکه امروز در جامعه‌ای زندگی می‌‎کنیم که آن را دنیای جهانی شده می‌نامند گفت: در این شرایط بایستی به معانی جهانی شدن و قوانین آن توجه کنیم چرا که بدون رعایت آن برای هیچ کشوری توفیقی حاصل نمیشود.

وی ادامه داد: اولین قدم برای گفتگو و ورود به هر مذاکره‌ای خوب شنیدن و فهمیدن است پیش از آنکه صحبتی شروع شود و امروز شاهد این واقعیت هستیم که شنیدن، پرسیدن و مطالعه در جامعه آموزش و پرورش ایران در حال رشد و نمو است.

ظریف ادامه داد: خواندن، گوش کردن، تفکر کردن، پرسیدن و شجاعت این مسئله تاثیر بسزایی در موفقیت‌های امروزی دارد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در دنیای جهانی شده امروز تحمیل بر ملت‌ها ناپایدار است، گفت: در این شرایط اگر امنیت وجود نداشته باشد حتی بزرگترین قدرت نظامی جهان نیز نمی‌تواند برای مردم کشورش آن را تامین کند کما اینکه شاهد این مسئله طی روزهای اخیر بودیم و حتی آمریکا که خود را جزو ابرقدرت‌ها می‌داند پس از واقعه 11 سپتامبر نتوانسته این امنیت را برای مردم کشورش ایجاد کند.

ظریف افزود: آمریکا سعی دارد با هر روشی بر ملت ایران نفوذ کرده و قدرت خود را تحمیل کند اما مردم با حضور در پای صندوق‌های رای نشان دادند تحریم‌ها بی‌تاثیر است و قدرت خود را به آمریکا نشان دادند.

وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات بر اساس واقعیت شرایط جدید شکل گرفت که بازی برد و باخت به نتیجه نمی‌رسد و بر این اساس توانست به توفیقات ارزشمندی دست یابد که شامل گسترش تولید رآکتور آب سنگین و افزایش تعداد سانتریفیوژها علیرغم تمام محدودیت‌ها است.

وی اظهار کرد: امروز در دنیای جهانی شده قدرت نظامی و توان اقتصادی و تبلیغاتی اجازه هرگونه تحمیلی را نمی‌دهد و تنها با اتکا به مردم است که میتوان در برابر هر آسیبی ایستاد.


این خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار