رییس آژانس انرژی اتمی از ضرورت هماهنگی تمام کشور برای کسب موفقیت بیشتر در حوزه انرژی هسته‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر صالحی رییس آژانس انرژی اتمی امروز در کنگره ملی پرسش مهر در خصوص توافق هسته‌ای، برنامه‌ها و فرصت‌های پیش‌رو  بعد از این موفقیت گفت: همانطور که در تعالیم دینی هم به آن اشاره شده خداوند هیچ قومی را بدون آنکه خودش بخواهد تغییر نمی‌دهد و بر این مبنا در سراسر تاریخ می‌توان تجلی این صحبت به وضوح مشاهده کرد همانطور که شاهد انقلاب‌های مردم در سراسر دنیا هستیم.

وی ادامه داد: ایران نیز بر پایه انقلاب اسلامی مردم دستاوردهای بسیار ارزشمندی نظیر نه گفتن به پوچ گرایی و توجه به فلسفه زندگی را کسب کردند.

صالحی با بیان اینکه آمریکا خود را ابر قدرت جهان می‌داند و در این راستا سعی دارد در کشورهای جهان تسلط یابد گفت: با توجه به اینکه ایران از قدرت خوبی برای حفظ دستاوردهای خود برخوردار است آمریکا هرگز موفق به انجام این کار نشد کما این که قصد داشت از طریق کشورهای همسایه نظیر افغانستان راه نفوذی برای ورود به ایران و تسلط بر کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مردم مقاومت خوبی در برابر هجوم دشمن داشتند و سختی‌هایی نظیر تحریم‌ها، گرانی دلار و مواردی از این قبیل را متحمل شدند اما باز هم برای حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب ایستادگی کردند، تصریح کرد: البته مسئولان کشور در امر توافقات هسته‌ای توانستند موفقیت‌های قابل توجهی را کسب کنند.

رییس آژانس انرژی اتمی یادآور شد: با توجه به مسیر سختی که پشت سر گذاشتیم بایستی اختلافات سیاسی کنار گذاشته شود و همانطور که مبتنی بر موازین اسلامی فعالیت می‌کنیم بنابراین ضروری است تا این موازین را در کشور به کار گیریم پس باید ناامیدی و یأس را از سلسله‌ فعالیت‌های کشور دور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های آتی در بحث انرژی هسته‌ای گفت: قصد داریم تعداد 5 هزار راکتور خود را به 190 هزار افزایش دهیم همچنین از دستاوردهای هسته‌ای دیگری که ایران به آن دست‌یافته تولید آب سنگین است که در خصوص مساله فروش و تولید آن نظرات مختلفی وجود دارد لذا با توجه به عملکردی که در تولید آب سنگین داریم بایستی علاوه بر تولید برای خود بخشی از آن را نیز به فروش برسانیم.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.