مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: از آغازخرید گندم تاکنون بیش از 53 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،صلاح الدین حقگوی اظهار کرد: تاکنون از مجموع اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان، کاربرداشت گندم از 67 درصد از مزارع دیم و 27 درصد از مزارع گندم آبی این شهرستان به پایان رسیده است.

حقگوی افزود: از مجموع مزارع گندم شهرستان بوکان نیز بیش از هشت هزار هکتار به صورت آبی و 51 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می شود با توجه به شرایط آب و هوایی ، مبارزه مناسب با علفهای هرز و آفت سن گندم و تغذیه گیاهی در حدود 110 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی بیان کرد : تعداد 320دستگاه کمباین در امر برداشت فعالیت دارند و 5 ناظر اکیپ فنی بخش خصوصی و 5 اکیپ بخش دولتی بر نحوه کارکرد کمباین ها نظارت می کنند و تعداد 7مرکز خرید دولتی برای دریافت گندم و دو مرکز خرید برای دریافت جو مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان پیش بینی شده است.

وی با بیان این که خرید گندم از کشاورزان از ابتدای تیرماه آغاز شده است، ادامه داد : با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تاکنون مبلغی بابت خرید محصول به کشاورزان این شهرستان پرداخت نشده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.