کنترل تلفیقی آفت مگس میوه مدیترانه ای در سطح 1000 هکتار از باغات این شهرستان سردشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر جهادکشاورزی شهرستان سردشت گفت : پیش بینی سطح آلوده باغات شهرستان سردشت به آفت مگس میوه مدیترانه ای یک هزار هکتار است وبرابر ارزیابی های کارشناسان حفظ نباتات اعتبار لازم برای هرهکتار مبارزه بااین آفت 1 تا 5/1 میلیون تومان است .

رسول سعیدیان با بیان اینکه اعتبار لازم برای کنترل کامل آفت 1 میلیاردو 130 میلیون تومان در نظرگرفته شد است گفت : در سالجاری با بکارگیری 6 نفر ازکارشناسان بخش خصوصی و بااعتباری بالغ بر 2 میلیارد و پانصدمیلیون ریال عملیات ردیابی ومبارزه باآفت درسطح یک هزارهکتار ازباغات شهرستان دردست اجرا ست .

وی گفت : آفت خطرناک مگس میوه مدیترانه ای از سال 93 در باغات هسته دار شهرستان سردشت و به دنبال آن درباغات دانه دار دیده شده و خسارات زیادی واردکرده است.

سعیدیان افزود : آفت مگس مدیترانه ای یک آفت پولیفاژ است که در روی میوه های هسته داری مثل هلو ، شلیل ، زردآلو وروی میوه های دانه داری مثل سیب و گلابی دیده شده است.

وی اظهار داشت : خسارات آن بدین صورت است که آفت داخل میوه تخم گذاری می کند ولاروهایی که از تخم درمی آیند درداخل میوه شروع به تغذیه کرده ومیوه غیرقابل استفاده می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.