سرمربی تیم ملی کشور گفته است: از نزدیک سطح بازی بازیکنان افغانستانی خارج از کشور را زیر نظر گرفته و برای آینده‌ فوتبال افغانستان طرح‌هایی دارد.

در آرزوی حضور در جام ملت‌های آسیا هستمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «پیتر شگرت» سرمربی تیم ملی فوتبال افغاستان پس از سفر به آمریکا و آلمان و زیر نظر گرفتن ۲ تورنمنت فوتبالی بین افغانستانی‌های مقیم این ۲ کشور گفتگو با فارس در خصوص پیامدهای این ۲سفر و برنامه‌های آینده تیم ملی فوتبال افغانستان صحبت کرد.

شگرت در خصوص سفر خود به آمریکا و جشنواره ورزشی افغانستانی‌های کلن،گفت:یکشنبه روز بسیار طولانی بود. از صبح زود تا ساعت ۱۰ شب در جشنواره ورزشی افغانستانی‌های مقیم اروپا حضور داشتم.

وی افزود: بازیکنان افغانستانی زیادی از سراسر اروپا و از کشورهای مهمی مثل نروژ،دانمارک،هلند و آلمان در این تورنمنت بازی کردند.

شگرت گفت: همچنین افغانستانی‌های زیادی در فضای صلح آمیز و پر از محبت در این جشنواره یک روزه حضور داشتند.

فضای دوستی بین افغانستانی‌ها بسیار عالی بود

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان اظهار داشت: خیلی خوشحال بودم کودکان افغانستانی بین ۵ تا ۹ سال را آنجا می‌دیدم که یا به تنهایی حضور یافته بودند و یا هم با خانواده‌شان به جشنواره آمده بودند و برای خودشان فوتبال بازی میکردند.

وی ادامه داد: من این صحنه را در تورنمنت هفته قبل در ویرجینیای آمریکا نیز دیدم و این فضای دوستی بین افغانستانی‌ها بسیار عالی بود.

شگرت گفت: یقیناَ مهمترین و بهترین نکته حضور در این تورنمنت، حضور بازیکنان جوان افغانستانی بود.به نظر من یک تعامل بسیار عالی بین مردم افغانستان وجود دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان،افزود: نکته جالب حضور و تلاش افرادی بود که بدون هیچ دست مزد یا مزایایی برای برپایی و مدیریت این تورنمنت فعالیت می‌کردند.

وی گفت: من میدانم برای راه‌اندازی چنین تورنمنتی چند ماه و چند هفته و چند روز باید کار صورت بگیرد و این برای من تلاش و کوشش افغانستانی‌ها نه تنها درعرصه فوتبال و ورزش، بلکه در تمام عرصه‌ها را نشان میدهد.

شگرت گفت:«کنشکا طاهر»، «انوش دستگیر» و «مسیح سیغانی»، ملی پوشان افغانستانی آنجا حضور داشتند که طاهر و انوش نیز بازی کردند و مسیح فقط برای دیدن هموطنانش آمده بود، و البته من! ( میخندد )

به فکر برگزاری یک اردوی تمرینی هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در خصوص بازی با لبنان و برنامه آینده تیم ملی گفت: به فکر برگزاری یک اردوی تمرینی قبل از بازی با لبنان هستم، چرا که در چند ماه اخیر یقیناَ بازیکنان و استعدادهای جوانی ظهور کردند که من باید توانایی‌های آنان را از نزدیک بطور فنی ببینم.

وی افزود: امیدوارم با انجام بازی دوستانه مقابل لبنان و آغاز کمپ تمرینی‌مان قبل از بازی با مالزی، بتوانیم با قدرت بیشتری در مرحله نهایی مقدماتی جام ملتهای آسیا ظاهر شویم.

شگرت گفت: من هنوز رویای این را در سر داردم تا بتوانیم به همراه تیم ملی‌مان در بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ حضور  داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان گفت: من به توانایی های بازیکنان افغانستانی باور دارم و همین تنها دلیل برای تلاش و زحمت‌های کنونی می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.