ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان حکومت وحدت ملی را متهم به بی تفاوتی در برابر داعش کرده است.

ظاهر قدیر: اگر غنی در 3 ماه داعش را نابود کرد، استعفا می دهم
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان امروز 28 سرطان در تالار عمومی پارلمان با انتقاد تند از دولت گفت: به وضوح دیده می شود که حکومت فعلی هیچ دستاوردی در مبارزه علیه داعش نداشته است.

وی تصریح کرد: تاکنون در مبارزه با داعش نه تنها قدمی پیشرفت نکرده ایم بلکه هیچ منطقه ای از تسلط این گروه خارج نشده و کوچکترین حرکت مثبت علیه آنان صورت نگرفته است.

قدیر با تاکید بر اینکه از گفتن حقایق هیچ هراسی ندارد، ادامه داد: حکومت تعرض می‌کند طرف منطقه را رها می‌کند، می‌رود طرف کوه؛ حکومت که دو شب را تیر کرد/گذراند داعش دوباره در مناطق می‌آید یک قدم هم تا کنون پیشرفت نشده‌است و هیچ منطقه هم از دست‌شان گرفته نشده‌است.

معاون اول مجلس تصریح کرد: از پیشترها گفته بودم که داعش از ننگرهار شروع می کند و به شمال افغانستان می رود، یادتان هست، آن وقتها همه گفتند ظاهر از شکمش گپ می زند اما حالا قضاوت کنید که داعش به بدخشان رسیده است یا نه؟

وی افزود: بعد از جنایات داعش در ولسوالی کوت ننگرهار، گزارش های متعدد دولتی اعلام کردند که داعش سرکوب شده، کجا سرکوب شد؟ از یک طرف غنی دستور می دهد که ضد داعش مبارزه را آغاز کنید و از سویی مدام مسوولان می گوویند فلان عملیات را انجام دادیم و داعش در حال فرار است در حالیکه وضعیت امروز داعش در افغانستان چیز دیگری می گوید.

ظاهر با اشاره به سخنان اخیر اشرف غنی مبنی بر نابودی داعش در یک هفته، گفت: یک هفته که هیچ، اگر غنی در سه ماه توانست داعش را نابود کند من استفعفا می دهد.

وی به صراحت گفت: تمام آمارهایی که مسوولان امنیتی در ارتباط با نابودی داعش می دهند، دروغ است و دورغ است، جمعیت داعش از ملت افغانستان کرده زیاد نیست؛ چگونه است که با این میزان تلفات، خلاص نمی‌شوند.

به نوشته شفقنا، معاون اول مجلس تاکید کرده که باید نمایندگان از مسوولان امنیتی بازخواست کرده تا آمار درست را اعلام کنند، چطور وقتی نامزد می شوند هزار یک وعده می دهند و وقتی وزیر شدند باز دشمن را به جان ما بلا می سازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.