قدردانی ییلدریم از عملکرد رسانه‌های ترکیه در پوشش اخبار کودتای نافرجام

نخست‌وزیر ترکیه از عملکرد رسانه‌های این کشور در حوادث مربوط به کودتای نافرجام در این کشور قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبر یفوری گزارش داد: "بینالی ییلدریم،" نخست وزیر ترکیه از عملکرد رسانه‌های این کشور در حوادث مربوط به کودتای نافرجام در این کشور قدردانی کرد.

نخست وزیر ترکیه گفت: ملت ترکیه بار دیگر وحدت و اراده خود را برای حفظ دموکراسی ثابت کرد. 

ییلدریم افزود: به طور ویژه به نیروهای قهرمان پلیس و نیروهایی که در دفاع از کشور کشته شدند درود می فرستم. درست است که تلاش برای کودتا در داخل ارتش رخ داد، اما شورشیان متعلق به آن نیستند. نیروهای مسلح ترکیه با شورشیان مقابله کردند و کودتا را ناکام گذاشتند. 

وی خاطر نشان کرد: از ملت ترکیه می خواهم تا بین شورشیان خائن و نیروهای مسلح تمایز قائل شوند.

بینالی ییلدریم گفت: مؤسسات حقوقی و قضایی ترکیه از زمان آغاز شورش تاکنون تصمیمات مهمی اتخاذ کرده اند. دادستانها در ترکیه بدون در نظر گرفتن درجه های نظامی شورشیان، با آنان برخورد می کنند. 

ییلدریم افزود: دولت ترکیه خود را مدیون ملت می داند. ما کودتاچیان را برای هر قطره خونی که بر زمین ریختند مجازات خواهیم کرد.

وی گفت: اقتصاد ترکیه از تلاش برای کودتا تحت تأثیر قرار نگرفت و بانک ها و بورس به طور منظم کار می کنند. اقتصاد ترکیه ثابت کرد عملکرد برجسته ای دارد. ترکیه کشور بزرگی است و به همه جهان آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی ثابت خواهیم کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار