تیم فوتبال مس کرمان در کنار 17 تیم دیگر حاضر در رقابت‌ها لیگ یک چشم به برنامه‌ی بازی‌های این تیم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امروز روز مهمی برای تیم های فوتبال لیگ یکی محسوب می‌شود. روزی که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها با قرعه‌کشی این مسابقات، برنامه‌ی بازی‌های خود را دریافت خواهند کرد.
اهمیت این اتفاق از این حیث محسوب می‌شود که این قرعه‌کشی در سرنوشت تیم‌ها می‌تواند نقش مهمی را داشته باشد و خوردن یک قرعه‌‌ی مناسب برای یک تیم، حتی سرنوشت آن را برای صعود و قرار گرفتن رتبه‌ی نهایی‌اش در جدول تغییر دهد.
تیم فوتبال مس کرمان نیز در کنار 17 تیم دیگر حاضر در این رقابت‌ها چشم به گوی‌ها و گلدان‌هایی دارد که برنامه‌ی بازی‌های این تیم را مشخص می‌کنند.
تجربه‌ی فصل قبل در لیگ پرچالش و فرسایشی لیگ یک این نکته را گوشزد می‌کند که تیم‌هایی اصولا می توانند بهره‌ی بیشتری بچینند که رقابت‌های سخت خود را در هفته‌های ابتدایی و رقابت‌های آسان‌تر را در هفته‌های پایانی تجربه کنند... اتفاقی که هواداران مس امیدوارند برای تیم آن‌ها رخ دهد و برنامه‌ی بازی آن ها در پایان این قرعه‌کشی به گونه‌ای باشد که دیدار با تیم‌های مدعی در هفته‌های ابتدایی دور رفت و برگشت برای آن‌ها رقم بخورد؛ درست برعکس اتفاقی که فصل قبل برای مس در لیگ یک رخ داد و شاید یکی از دلایل مهم ناکامی مس در فصل قبل لیگ یک، بازی با تیم‌های مدعی و قوی لیگ در هفته‌های پر استرس پایانی بود.
از همین رو مدعیان اصلی لیگ این فصل را می‌توان در تیم‌هایی مثل خونه به خونه و بادران جستجو کرد. این دو تیم که در این فصل به واسطه‌ی اداره توسط بخش خصوصی که بنیه مالی خوبی داشت، کار خود را منظم و کم دردسرتر آغاز کردند. تیم خونه به خونه که با مخارج بسیار زیاد و اردوهای تداکراتی درجه یک فقط به لیگ برتر فکر می‌کند اما در مقابل عده ای هم سرنوشت مشابه تیم های پرسروصدایی مثل استیل آذین را برای این تیم دور از تصور نمی دانند.
تیم بادران نیز که با خرید امتیاز تیم پارسه به لیگ یک رسیده است، با اکبر میثاقیان و جذب بازیکنانی که مطابق سلیقه این سرمربی فوتبال بازی می‌کنند، می‌تواند در دسته مدعیان و بالانشینان لیگ یک باشد.
نکته عجیب رقابت‌های لیگ یک این فصل در این است که تیم‌های سرشناس و شناخته‌ شده‌ی لیگ یک که به واسطه‌ی نام خود می‌توانند روی کاغذ جزو مدعیان حساب شوند، اصلا اوضاع خوبی ندارند و حتی وضعیت نیمکت آن‌ها بسیار مبهم است آن‌هم در حالی که کمتر از یک ماه تا شروع بازی‌های لیگ یک باقی مانده است.
تیم ملوان انزلی که هنوز تمرینات خود را به طور جدی آغاز نکرده است و در حالی که قرار بود محمد احمدزاده هدایت این تیم را برعهده داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد تا تکلیف این تیم سرشناس مبهم باشد.
دقیقا همین اتفاق در تیم استقلال اهواز نیز رخ داده است و این تیم که فصل قبل در لیگ برتر بازی می‌کرد و از این حیث باید جزو مدعیان این فصل لیگ یک محسوب شود اما اصلا وضعیت روشنی ندارد. استقلال اهواز با انبوهی از بدهی ها مواجه است، به خصوص اینکه هزینه خرید امتیاز فصل گذشته فولاد نوین را پرداخت نکرده و مشخص نیست چه برنامه ای برای آینده دارد و آیا اصلا توان پرداخت این همه بدهی ها وجود دارد؟
تیم راه آهن دیگر تیم تازه سقوط کرده به لیگ یک تازه همین امروز سرمربی تیم خود را مشخص کرد و با مهدی پاشازاده به توافق رسیده است. این تیم تاکنون بدون سرمربی اقدام به جذب بازیکن و تمرین کرده است که این مسئله نیز نشان می‌دهد راه آهن نیز به عنوان یک تیم سرشناس مشکلات زیادی دارد.
فجر سپاسی که فصل قبل تا آستانه صعود به لیگ برتر قرار داشت، در این فصل هنوز سرمربی ندارد. غلام پیروانی که قرار بود جانشین کلانتری در این تیم باشد با شیرازی‌ها به توافق نرسید تا سپاسی نیز از آن تیم‌های روی کاغذ مدعی باشد که فعلا هیچ تکلیف روشنی ندارد.
همه این اتفاقات سبب می‌شود که تیم‌های مدعی سپاسی، استقلال اهواز، ملوان و راه‌آهن بازی‌های لیگ یک این فصل را به واسطه‌ی اتفاقات درون باشگاهی بسیار دشوار آغاز کنند و همین لیگ یک این فصل را با علامت سوال زیادی بابت این تیم‌ها مواجه ساخته است هرچند شاید این تیم‌ها در کوران بازی‌های لیگ یک به آمادگی برسند.
بعد از این تیم‌ها نام تیم‌های دیگری به چشم می‌خورد که مشتری این چند سال لیگ یک بوده‌اند و مطابق اسم خود درپیش فصل لیگ یک اتفاقا حرکت منظم‌تری داشته‌اند. دو تیم استان کرمانی مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان با هدایت کلانتری و بگوویچ حرکت خوبی در پیش فصل لیگ یک داشته‌اند و به نظر می‌رسد حداقل در میانه‌های جدول می‌توانند جای خود را تثبیت کنند و حتی نیم‌نگاهی به بالای جدول نیز داشته باشند.
نفت مسجد سلیمان با هدایت سهراب بختیاری زاده و نساجی مازندران با هدایت محمود فکری نیز از تیم‌هایی هستند که انگیزه‌های زیادی در این فصل از رقابت‌های لیگ یک خواهند داشت.
اما دو تیم اکسین کرج با هدایت فیروز کریمی و پارس جنوبی با هدایت مجتبی تقوی دو تیمی هستند که از لیگ دو فصل قبل راهی رقابت‌های لیگ یک شده‌اند اما این دو تیم اتفاقا این پتانسیل را دارند که از تیم‌های خوب لیگ یک محسوب شوند و هیچ تیمی نمی‌تواند آن‌ها را دست کم بگیرد. وضعیت پیش فصل آن‌ها حداقل از بسیاری از تیم های لیگ یکی بهتر بوده است.
تیم سپیدرود رشت نیز که به تازگی به لیگ یک صعود کرده است با علی نظرمحمدی کار خود را آغاز می‌کند. این تیم هرچند سرمربی دارد و با پشتوانه تماشاگران رشتی راهی بازی‌ها خواهد شد اما هیچ بعید نیست به واسطه مشکلات درونی به سرنوشت داماش فصل قبل دچار شود.
آلمینیوم اراک که داوود مهابادی را روی نیمکت خود حفظ کرده است در این فصل نیز می‌تواند جزو تیم‌های متوسط رو به بالای لیگ یک این فصل محسوب شود و قطعا این تیم شرایط خوبی در میانه های جدول لیگ یک این فصل خواهد داشت و بازهم تیمی گردن کلفت را روانه‌ی مسابقات می‌کند.
اما سه تیم خیبرخرم‌آباد، فولاد یزد و ایرانجوان بوشهر سه تیمی هستند که قطعا در لیگ یک این فصل با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم خواهند کرد... آن‌ها در آستانه شروع بازی‌ها نه مربی دارند، نه بازیکن گرفته‌اند و نه پول دارند... شاید این سه تیم حتی قید حضور در بازی‌ها را نیز بزنند.
تیم فوتبال مس کرمان نیز با هدایت منصور ابراهیم‌زاده یکی از تیم‌هایی است که حداقل برنامه و ثبات مشخصی در بین تیم‌ها لیگ یکی دارد. این تیم با جذب بازیکنان خوب و تکنیکی و داشتن یک سرمربی با دانش، جزو مدعیان لیگ یک محسوب می‌شود هرچند این تیم رقیبان سرسختی دارد.
با وجود این تفاسیر باید گفت که در لیگ یک این فصل، تیم‌ها قدرت یکسانی را بین خود به صورت پخش شده می‌بینند و به غیر از خونه به خونه که هزینه‌های کلان انجام داده است و البته این ینز تضمینی برای موفقیتش محسوب نمی‌شود، چهار، پنج تیم با قدرت یکسان دارد... تیم‌هایی مثل بادران، مس کرمان، مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان ، نساجی و حتی گل‌گهر تیم‌هایی هستند که تا حدود زیادی حرکت منظم در پیش از فصل داشته اند و باید دید حرکت تیم‌هایی مثل استقلال اهواز، ملوان، سپاسی و راه‌آهن در روزهای آتی چه می‌شود و آن‌ها تا پیش از شروع بازی‌ها می‌توانند وضعیت خود را برای مدعی شدن سروسامان ببخشند. ضمن اینکه نباید از تیم اکسین به عنوان یک تیم خوب این فصل نیز غافل شد.

گزارش از محمد علی موحدی

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قرعه کشی ، فوتبال ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار