معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت:در حال حاضر معادن کوچک ما به صورت تعطیل و نیمه تعطیل هستند اما معادن بزرگ و متوسط با توجه به رکود حاکم به فعالیت های خود ادامه می دهند.

افزایش 48 درصدی رشد صادرات صنایع معدنی در سه ماه نخست سال به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت وکشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن، سنگ، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در جمع خبرنگاران در خصوص بهره برداری از معادن به صورت سنتی و انفجاری گفت: سال ها است بهره برداری به صورت انفجاری در کشور صورت نمی‌گیرد و برش ها در کارخانه ها انجام می شود و این امر کاهش صادرات سنگ خام و کوپ را به بازارهای جهانی به دنبال داشته است.

وی در خصوص میزان صادرات سنگ فراروری شده در منطقه اظهار داشت: کشورمان پس از ترکیه رتبه دوم صادرات سنگ کشور در منطقه از آن خود کرده است.

سرقینی تصریح کرد:پیش بینی می کنیم تا پایان سال هفت و  نیم میلیارد دلار صادرات انواع مواد معدنی و سنگ داشته باشیم.

وی در خصوص واردات سنگ از کشور های مانند ایتالیا و چین نیز افزود: تعرفه واردات سنگ بین 25 الی 30 درصد است و اگر با این تعرفه صنعت توان رقابت با سنگ های خارجی را نداشته باشد حاکی از نقطه ضعف تولیدات است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی در خصوص وضعیت کارخانه های مواد معدنی در کشور افزود: در حال حاضر معادن کوچک ما به صورت تعطیل و نیمه تعطیل هستند اما معادن بزرگ و متوسط با توجه به رکود حاکم به فعالیت های خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رشد ، صادرات ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار