اراک؛

آلوده هوای اراک وارد چهلمین روز شد

مردم اراک به مدد نامیمون ریزگردها و ذرات معلق چهلمین روز از آلودگی هوا را در سال جاری تجربه کردند .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، غلظت ریزگردها در هوای اراک صبح امروز  فراتر از حد استاندارد قرار گرفت.
رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اراک غلظت لحظه ای ریزگردها در هوای اراک را فراتر از استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت : بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک، میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک در صبح امروز به 51 میکروگرم بر متر مکعب رسید که نشانگر وضعیت هشدار است.
محرابیان افزود: شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون 35 میکروگرم بر متر مکعب است.
وی افزود: میانگین غلظت 24 ساعت این آلاینده در اراک نیز 51 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس را نشان می دهد.
 دکتر حیدری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم با تشریح خطرات هوای آلوده بر سلامتی افراد جامعه گفت : ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون از آلاینده های خطرناکی هستند که به دلیل ریز بودن بیش از حد با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و اگر در مدت طولانی استنشاق شوند موجب بروز نارسایی در دستگاه تنفسی و سایر اندام های بدن می شود و سلامت شخص را به خطر می اندازد.
وی از گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان خواست در این روزها از تردد غیرضروری در فضاهای عمومی بپرهیزند.
 مردم کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون 40 روز ناسالم و سال گذشته 37 روز ناسالم را سپری کرده اند.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.